Gå til innhold

Cewe fotobok - Store prisforskjeller mellom elkjøp og Japan photo


Anbefalte innlegg

Ut ifra det jeg har forstått, får både Japan photo og elkjøp fotobøkene de selger fra samme selskap, og kvaliteten skal visstnok være den samme. Jeg synes da det er rart at prisen for en stor fotobok på fotopapir er 100 kroner mindre hos elkjøp (399) enn hos japanfoto. Der koster en tilsvarende bok 499 etter hva jeg forstår. Stemmer det at dette er like bøker, eller er det noe som kan forklare en så stor prisforskjell?

Endret av gulnisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber hos Japan Photo, og jeg vet ikke hvorfor prisen er så forskjellig på akkurat disse bøkene. Men sjekker man de andre prisene er det mindre forskjeller, og på de fleste bøkene er det samme pris.

 

Dette er ikke ment som reklame, men som en mulig grunn til prisforskjellen på noen av bøkene.

 

Japan Photo har en 100% fornøyd garanti, der man kan levere tilbake fotoboken om man ikke er fornøyd med den og få pengene tilbake... selv om det er din egen feil (skrivefeil, feil bilde eller lignende). Da kan man rette opp feilen, og bestille boken på nytt. I følge Elkjøp sine vilkår ser det ikke ut som det er mulig hos dem. Det skjer ofte at man ser skrivefeil eller at ting ikke passer sammen, først når man ser hvordan det ferdige, fysiske produktet ser ut. Har også opplevd kunder som har klart å plassere forsiden på baksiden.

 

I tillegg er alle som jobber på Japan Photo interessert i foto, og vil gjerne hjelpe deg med å komme i gang med programvaren, svare på spørsmål angående design og om hva som passer sammen og ikke. Det arrangeres også kurs i bruk av programvaren. Du har et rikt utvalg av eksempelbøker i alle størrelser og varianter på Japan Photo-butikkene, så du kan finne ut hvilken type bok som passer deg best.

 

Jeg kunne kommet med flere grunner etter å ha sammenlignet butikkenes vilkår mtp levering, erstatning ved forsinkelse og så videre, men jeg velger å stoppe her. Håper det allikevel var godt nok svar på prisforskjellen på noen av bøkene.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i alt det "fine" du skriver om JP kontra Elkjøp, men for oss som bor ute i periferien langt fra byene der JP holder til så er det kun "fornøyd garantien" som vil kunne tippe vektskåla i JP's favør hvis prisen er slik den ble referert fra trådstarter.

Eksempelbøker, kurs og kunnskapsrike ansatte hjelper dessverre ikke oss på noen måte, så for oss så er prisen ett viktig punkt i vårt valg.

 

Jeg har handlet slike produkter (og andre fotoprodukt) fra JP, Eurofoto, Pixum (i CEWE-gruppen) og Foto Knudsen, og jeg har gjort alt arbeidet selv online eller med software som er lastet ned. Jeg har vært fornøyd med det meste jeg har mottatt, med noen få unntak som var min egen feil. Men hvis det er slik at jeg kan få pengene tilbake når det er mine "trykkleifer" som skjemmer produktet, så er det positivt fra JP sin side.

 

Det som for meg er det viktigeste er brukervennlighet. Jeg brukte først Foro Knudsen, der jeg lagde ett stort prosjekt innen fotobok. Softwaren var grei og brukervennlig, men da jeg noe senere skulle bestille flere kopier hadde FK endret sitt system. Så jeg ble noe forbannet og prøvde Eurofoto (som nå er en del av JP) og ble hyggelig overrasket over mulighetene i deres system. Dette var før JP sin overtakelse, så jeg er usikker på om det kjører det samme fremdeles.

Lenke til kommentar

 

I tillegg er alle som jobber på Japan Photo interessert i foto, og vil gjerne hjelpe deg med å komme i gang med programvaren, svare på spørsmål angående design og om hva som passer sammen og ikke. Det arrangeres også kurs i bruk av programvaren.

 

Synes du burde nyansere det utsagnet litt, var innom før jul i en JP butikk og fikk en ikke helt god opplevelse pga to ansatte som jeg anser som udugelige og lite hjelpsomme. De veiledet ikke kundene, samtidig som de var rimelig uvitende. Men til JP's forsvar så ble det ryddet flott opp i etter en epost. :)

 

Andreas

Lenke til kommentar

 

I tillegg er alle som jobber på Japan Photo interessert i foto, og vil gjerne hjelpe deg med å komme i gang med programvaren, svare på spørsmål angående design og om hva som passer sammen og ikke. Det arrangeres også kurs i bruk av programvaren.

 

Synes du burde nyansere det utsagnet litt, var innom før jul i en JP butikk og fikk en ikke helt god opplevelse pga to ansatte som jeg anser som udugelige og lite hjelpsomme. De veiledet ikke kundene, samtidig som de var rimelig uvitende. Men til JP's forsvar så ble det ryddet flott opp i etter en epost. :)

 

Andreas

 

Er sikkert noen hos oss også som er mangelfulle, være seg at de er nye osv.. Men jevnt over så er nivået hos oss veldig høyt.

Er bra da det blir ryddet opp ved eventuelle feil eller dårlige opplevelser :-)

 

Om vi har litt tålmodighet så får vi nok en forklaring fra vår Stephan når det gjelder prisforskjellen her :-)

 

Edit: Redigerte for å ikke tråkke på noen!

Endret av SHPhoto
Lenke til kommentar

Er rimelig sikker på at Europhoto fortsatt kjører med akkurat samme system som de gjorde før. Noe av det som ble lagt vekt på ved overtakelsen var vel at kjedene skulle utfylle hverandre, så produksjonen hos Europhoto skal nok inneholde akkurat de samme produktene som før Japan Photo kjøpte dem, men med noen tillegg som Japan Photo tilbyr, som f.eks hardware salg.

 

...tror jeg. :p

Lenke til kommentar

Hei alle, bare veldig kjapt.

 

Jeg synds dette har blitt veldig mye reklame her i denne tråd, derfor bare så kort som mulig:

 

* det stemmer åpenbart att Elkjøp kjører lavere pris på noen spesielle produkter, takk for henvendelse, vi skal tilpasser prisene og gir kontra. Bedre service/reklamasjonsvilkor skal ikke føre til dårligere priser!

 

* 100% fornøyd garanti: Ja det stemmer, har du skriveleif eller ikke liker en person i boken, så får du penger tilbake uten diskusjon.

 

* Eurofoto: Eurofoto har fortsatt eksakt samme produkter og service som før og de skal beholder dette også i framtid! Vi kommer til å introduserer noen EF produkter i JP og vi kommer også til å introduserer CEWE FOTOBOK i Eurofoto - hved siden av den eksisterende Eurofoto fotobok.

 

Håper dette gir svår til de konkrete spørsmål. Men som sagt, føler meg veldig ukomfortabelt med alle disse JP komentarer her, det er til slutt ett Akam forum og ikke ett JP forum :-)

 

Stephan

Lenke til kommentar

Da kan vel jeg også legge til at Elkjøp har 30 dagers full returrett, som gjelder på alle produkter vi selger utenom mobiltelefon og produkter solgt med abonnement :).

Er dette en garanti fra Elkjøp om at "åpent kjøp" også gjelder på vare produsert spesielt for enkeltkunde, som fotobøker?

Lenke til kommentar

Nei, du kan jo selv lese hva som står i 30 dagers full returrett. Jeg har ikke sagt noe som helst annet enn det som står der, ikke nevnt fotobøker engang. Det er ingen bekreftelse eller noe som helst, det har jeg ingen rettigheter til å komme med (naturlig nok! :)). Men du kan jo bare lese hva som står der ang hva den gjelder og hva den ikke gjelder.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...