Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

pedofili som legning ?


Anbefalte innlegg

er pedofili en legning på samme linje som homofili og hetrofili ? eller er det en psykisk forstyrrelse ?

Det er en legning ja. Husk at også homofili var klassifisert som en psykisk sykdom tidligere.

 

Etter min mening finnes det pedofili og pedofili. Kanadisk kvalitativ forskning der kilden var intervju av straffedømte pedofile av begge kjønn, viste at mer enn 90 % av mennene selv var offer for overgrep.

Dette er misvisende, da det er snakk om overgripere, ikke pedofile. En pedofil er ikke nødvendigvis overgriper, og en overgriper er ikke nødvendigvis pedofil. Det som ble intervjuet var altså straffedømte overgripere, ikke pedofile.

 

Enig med deg at ikke alle pedofile er overgripere. Men hvis du utfører seksuelle handlinger på et barn, kalles det overgrep. Jeg mener at personer som utfører gjentatte seksuelle handlinger mot barn mot deres vilje, og ikke er pedofile, er en forsvinnende liten gruppe. Altså er det statistisk verifiserbare antallet overgripere; pedofile.

Og ja, det dreier seg om straffedømte overgripere, men gi meg gjerne et hint om hva forskjellen er mellom en overgripende pedofil og en straffedømt overgripende pedofil (foruten at vedkommende ble tatt).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse.

 

Kan de velge bort dette? nei så klart ikke

 

Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn.

 

En skal til dels være forsiktig med sin geosentrisitet og dess påstander. Enig med deg at man ikke skal tenne på barn, men definer; et barn. Et barn etter norsk juss er en person som ikke har nått myndig alder. Andre definisjoner viser til at et barn er et barn frem til puberteten. Fra det Darwinistiske synspunkt er du klar for forplantelse (sex), når kroppen fysisk tillater det, e.g. kjønnsmoden. Men i Norge er det altså en straffbar handling å ha sex med en person som er f.eks 14 år, men er kjønnsmoden. I mange kulturer er det heller en regel og helt naturlig å ha sex når du er 13-16 år, er da den voksne i denne sammenhengen nødvendigvis er å kategorisere som pedofil, vel å merke ut fra dens kultur. I Norge ja, men i langtbortistan, nei. Psykisk lidelse? Nei.

Er det i tilfelle også å kategorisere det som psykisk lidelse at kropp og sinn reagerer når du ser et bilde på en naken person som ser kjønnsmoden ut, men uten at du vet at vedkommende bare er 15 år, men ser ut som 18?

Lenke til kommentar
er pedofili en legning på samme linje som homofili og hetrofili ? eller er det en psykisk forstyrrelse ?

Det er en legning ja. Husk at også homofili var klassifisert som en psykisk sykdom tidligere.

 

Etter min mening finnes det pedofili og pedofili. Kanadisk kvalitativ forskning der kilden var intervju av straffedømte pedofile av begge kjønn, viste at mer enn 90 % av mennene selv var offer for overgrep.

Dette er misvisende, da det er snakk om overgripere, ikke pedofile. En pedofil er ikke nødvendigvis overgriper, og en overgriper er ikke nødvendigvis pedofil. Det som ble intervjuet var altså straffedømte overgripere, ikke pedofile.

 

Enig med deg at ikke alle pedofile er overgripere. Men hvis du utfører seksuelle handlinger på et barn, kalles det overgrep. Jeg mener at personer som utfører gjentatte seksuelle handlinger mot barn mot deres vilje, og ikke er pedofile, er en forsvinnende liten gruppe. Altså er det statistisk verifiserbare antallet overgripere; pedofile.

Og ja, det dreier seg om straffedømte overgripere, men gi meg gjerne et hint om hva forskjellen er mellom en overgripende pedofil og en straffedømt overgripende pedofil (foruten at vedkommende ble tatt).

Tvert imot, de som begår overgrep mot barn ser som regel ut til å være psykisk syke (som følge av overgrep mot dem selv som barn), og ikke pedofile.

Lenke til kommentar
Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse.

 

Kan de velge bort dette? nei så klart ikke

 

Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn.

Hvem/hva definerer denne meningen? Gud?

 

Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse.

 

Kan de velge bort dette? nei så klart ikke

 

Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn.

En skal til dels være forsiktig med sin geosentrisitet og dess påstander. Enig med deg at man ikke skal tenne på barn, men definer; et barn. Et barn etter norsk juss er en person som ikke har nått myndig alder. Andre definisjoner viser til at et barn er et barn frem til puberteten. Fra det Darwinistiske synspunkt er du klar for forplantelse (sex), når kroppen fysisk tillater det, e.g. kjønnsmoden. Men i Norge er det altså en straffbar handling å ha sex med en person som er f.eks 14 år, men er kjønnsmoden. I mange kulturer er det heller en regel og helt naturlig å ha sex når du er 13-16 år, er da den voksne i denne sammenhengen nødvendigvis er å kategorisere som pedofil, vel å merke ut fra dens kultur. I Norge ja, men i langtbortistan, nei. Psykisk lidelse? Nei.

Er det i tilfelle også å kategorisere det som psykisk lidelse at kropp og sinn reagerer når du ser et bilde på en naken person som ser kjønnsmoden ut, men uten at du vet at vedkommende bare er 15 år, men ser ut som 18?

Du gjør det unødvendig komplisert. En som er pedofil er tiltrukket av eller tenner utelukkende på prepubertale barn. Det er definisjonen på pedofili, enkelt saget.

Lenke til kommentar

Jeg vil gå lengre å sette spørsmål ved all bruk av ord som "forstyrrelse" og "legning". Ved å kalle en seksuell preferanse for en forstyrrelse så legger man en verdimåling og en objektiv mening på disse følelsene. Jeg vil si at seksuelle følelser er en prosess som alt annet i naturen, og at det finnes ikke forstyrrelser eller legninger, de er bare menneskelige verdimålinger. Som alt annet så er sekusalitet sjeldent så enkelt. Pedofili er ganske uheldig siden det per definisjon er stor maktforskjell mellom et barn og en voksen, både mentalt og fysisk, og det er stor sjangs for maktmisbruk. Desverre så bryr ikke naturen seg om slike ting, en løve har mer makt enn en zebra, men da løven dreper zebraen så godtar vi det fordi de sterkeste alltid vinner. Vi legger ikke en verdimåling på løven pga dens natur.

 

En seksuell legning i et menneske kan desverre ta kontroll over en person, pedofile, heterofile og homofile likeså. Det begås voldtekt av alle typer. Jeg vil si at virkeligheten og naturen er mye mer intrusiv enn det man tror. Alle er mye mer omfintlige for overgrep både av levende ting og døde ting, ulykker, vold, naturkatastrofer.

 

Vil nødig bli for filosofisk her, men poenget mitt er bare at det skjer overgrep i alle mulige situasjoner i livet. Ved å kalle pedofili eller homofili en "forstyrrelse" så legger vi altså en moral verdimåling, og til og med en slags vitenskapelig verdimåling ved å si at det er noe som er feil fra naturens side også. Jeg tror ikke noenting er feil fra naturens side, naturen er bare en prosess uten mål. Pedofili og alle andre fetisjer er bare noe som kom til fordi det kunne det. Jeg tror det hadde vært best å finne praktiske løsninger uten verdimålinger og stigma, særlig angående slike ting som dette.

Lenke til kommentar
Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse.

 

Kan de velge bort dette? nei så klart ikke

 

Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn.

Hvem/hva definerer denne meningen? Gud?

 

Nei. Tenker mer slik fra naturens side. Det er jo meningen at vi skal reprodusere og føre generasjoner videre. Er jo ganske åpenbart at det er noen feilkoblinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse.

 

Kan de velge bort dette? nei så klart ikke

 

Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn.

Hvem/hva definerer denne meningen? Gud?

Nei. Tenker mer slik fra naturens side. Det er jo meningen at vi skal reprodusere og føre generasjoner videre. Er jo ganske åpenbart at det er noen feilkoblinger.

Naturen er ikke bevisst. Hvordan kan naturen si noe om "mening" da?

 

Hvis argumentet ditt er at alt som ikke fører til reproduksjon er galt, så får du også slutte å runke. Og så kan du ikke sitte foran PCen hele dagen. Du må bruke hver dag, 24, 7, 365, på å pule med den hensikt å lage så mange barn som mulig.

 

Er dette altså argumentet ditt?

Lenke til kommentar

Naturen er ikke bevisst. Hvordan kan naturen si noe om "mening" da?

 

Hvis argumentet ditt er at alt som ikke fører til reproduksjon er galt, så får du også slutte å runke. Og så kan du ikke sitte foran PCen hele dagen. Du må bruke hver dag, 24, 7, 365, på å pule med den hensikt å lage så mange barn som mulig.

 

Er dette altså argumentet ditt?

 

Nå legger du ord i munnen min. Jeg håper inderlig ikke du er seriøs når du poster slikt. Trolling tar du på 4chan.

Jeg har absolutt ingenting imot homofile/pedofile eller hva du vil, alle på denne jorda er like mye verdt uansett.

 

Og hva vet du om hvordan naturen funker? Kan du forklare litt mer?

 

Homofili/pedofili = population control.

Lenke til kommentar
Naturen er ikke bevisst. Hvordan kan naturen si noe om "mening" da?

 

Hvis argumentet ditt er at alt som ikke fører til reproduksjon er galt, så får du også slutte å runke. Og så kan du ikke sitte foran PCen hele dagen. Du må bruke hver dag, 24, 7, 365, på å pule med den hensikt å lage så mange barn som mulig.

 

Er dette altså argumentet ditt?

Nå legger du ord i munnen min. Jeg håper inderlig ikke du er seriøs når du poster slikt. Trolling tar du på 4chan.

Jeg har absolutt ingenting imot homofile/pedofile eller hva du vil, alle på denne jorda er like mye verdt uansett.

 

Og hva vet du om hvordan naturen funker? Kan du forklare litt mer?

 

Homofili/pedofili = population control.

Du brukte selv dette argumentet:

 

"Etter min mening så er både pedofili og homofili en psykisk forstyrrelse."

 

Fordi:

 

"Det er jo ikke meningen at mennesker skal tenne på barn og andre med samme kjønn."

 

Da jeg spurte deg om denne "meningen" svarte du:

 

"Tenker mer slik fra naturens side. Det er jo meningen at vi skal reprodusere og føre generasjoner videre. Er jo ganske åpenbart at det er noen feilkoblinger."

 

Jeg har altså ikke lagt ord i munnen din. Det er du selv som bruker argumentet at "fordi det er meningen at vi skal reprodusere oss er det ikke meninger at man skal tenne på mennesker av samme kjønn, og derfor er de psykiske forstyrrelser."

 

Da må du jo, for å være konsekvent, f.eks. mene at onani er en psykisk forstyrrelse.

Lenke til kommentar

Du gjør det unødvendig komplisert. En som er pedofil er tiltrukket av eller tenner utelukkende på prepubertale barn. Det er definisjonen på pedofili, enkelt saget.

 

Det er helt korrekt pr. definisjon.

 

Min hensikt var ikke å gjøre det komplisert. Men i folkemunn gjør man ikke forskjell mellom pedofili og hebefili. Alle er ikke like snartenkt som deg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...