Gå til innhold

AKG 701 Uten amp?


Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å kjøpe et headset. Nærare bestemt AKG K701 HI-FI headset. Men einaste ampen eg har er ampen til logitech sitt 5.1 Z-5500. Så spørsmålet er som følger: Er det verdt å kjøpe uten amp? Funker denne ampen til dette headsettet også? (Eg veit at eg må bruke overgang frå 6,3mm jack til 3mm jack)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg mener at hvis det skulle skrives en lærebok hvor et av kapitlene omhandler hodetelefoner det ikke er verdt å kjøpe uten å ha egen forsterker til ville jeg ikke nølt med å nevne AKG K701.

 

Jeg tror du rett og slett vil bli utrolig skuffet over hodetelefonen, som ofte regnes som "vanskelig" eller "kresen" hva amplifikasjon angår, hvis du ikke parer den med en forsterker. :no:

 

Jeg vil for øvrig anbefale å besøke Head-Fi.org for mer informasjon.

Du kan bl.a. se på denne tråden.

 

Hvorfor ønsker du akkurat denne hodetelefonen? :)

Lenke til kommentar

Optisk er det ideelle å bruke for å få lyden ifra pc til amp/dac, da pcen gjør minst mulig med signalet.

 

Av "billige" amp/dacs, kan jeg anbefale deg denne, http://www.audio-gd.com/Pro/Headphoneamp/Sparrow/SparrowEN.htm

Får den inn i norge direkte ifra produsent (en fyr i kina) for ca 1600 spenn.

Jeg bruker denne på jobb, og er veldig godt fornøyd.

 

Denne kan oppgraderes for 10usd, + gratis chip på bestilling, som tas med Edwin på mail direkte.

Det kan virke skummelt å avtale per mail, for så å oversende cash via paypal, men det er nok av folk på f.eks headfi som har gjort dette uten problemer.

 

Uansett lykke til med kjøp av phones (og kanskje mer).

Lenke til kommentar

Optisk er det ideelle å bruke for å få lyden ifra pc til amp/dac, da pcen gjør minst mulig med signalet.

 

Av "billige" amp/dacs, kan jeg anbefale deg denne, http://www.audio-gd....w/SparrowEN.htm

Får den inn i norge direkte ifra produsent (en fyr i kina) for ca 1600 spenn.

Jeg bruker denne på jobb, og er veldig godt fornøyd.

 

Denne kan oppgraderes for 10usd, + gratis chip på bestilling, som tas med Edwin på mail direkte.

Det kan virke skummelt å avtale per mail, for så å oversende cash via paypal, men det er nok av folk på f.eks headfi som har gjort dette uten problemer.

 

Uansett lykke til med kjøp av phones (og kanskje mer).

 

Takker for svar, men tror jeg holder meg til norske nettbutikker. ;)

Lenke til kommentar

Optisk er det ideelle å bruke for å få lyden ifra pc til amp/dac, da pcen gjør minst mulig med signalet.

Optisk er best når det kommer til støyisolering fra pcen, men når det kommer til jitter så er asynkron USB best. Synd at det bare er få dacer som støtter dette (arcam rdac og hrt music streamer), men flere kommer i framtida.

 

Takker for svar, men tror jeg holder meg til norske nettbutikker. ;)

Hvorfor det egentlig, om du ikke har noe imot at jeg spør? :innocent:

Lenke til kommentar

Optisk er det ideelle å bruke for å få lyden ifra pc til amp/dac, da pcen gjør minst mulig med signalet.

Optisk er best når det kommer til støyisolering fra pcen, men når det kommer til jitter så er asynkron USB best. Synd at det bare er få dacer som støtter dette (arcam rdac og hrt music streamer), men flere kommer i framtida.

 

Takker for svar, men tror jeg holder meg til norske nettbutikker. ;)

Hvorfor det egentlig, om du ikke har noe imot at jeg spør? :innocent:

 

Sorry for seint svar, men eg har en del dårlige erfaringer med utenlandske nettbutikker... :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...