Gå til innhold

Valg av jobbtelefon


Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Henvender meg til dere som sannsynligvis har litt bedre kunnskap enn meg på dette feltet. Trenger en god jobbtelefon, og lurer derfor litt på hva dere ville anbefalt. Er ikke interessert i type iphone 4, galaxy s eller lignende, med mindre dere har veldig gode argumenter for hvorfor de duger. Har ingen interesse av gode bilder, osv.

 

Har tittet litt på Nokia sin E-serie, men vet ikke helt om jeg liker den nye E7 som kommer. Er mer fan av E72, men den begynner jo å bli noe utdatert og aner ikke når evt. erstatter vil komme i hyllene. Blackberry er vel det beste, men vet ikke om jeg vil binde meg til trigcom.

 

Takk på forhånd. Mvh. Tufsen22

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg ikke liker den. Har mer sans for utseendet til e72, blackberry bold, osv. De blir liksom for fancy (E7, Desire, m.f.). Sikkert vel og bra det egentlig, men jeg ønsker ikke stor skjerm med masse riper.

 

Hva er det du jobber med, da?

Jobbtelefoner generelt får jo ikke så hard medfart med mindre man er håndverker, og med et godt etui/deksel skal det mye til for å ripe skjermen, selv på en fancy touchtelefon.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en HTC Legend siden den kom ut, og jeg har ikke en eneste ripe i skjermen. Jeg har den løst i lommen og tenker ikke så mye på å være forsiktig med den. Jeg er forresten anleggsgartner, noe som betyr at jeg jobber ute hver dag, og at lomme mine gjerne er full av sand, betong, jord, salt, sagflis og diverse rusk. Telefonen ser fremdeles ny ut, med unntak av at den er vanskelig å lade da ladeinngangen nærmest er fylt helt opp av drit. Jeg har også også mistet den i bakken en del ganger, uten at det ser ut til å skade den.

 

Til sammenligning hadde jeg en Samsung b2100, som var laget for den typen bruk. Den holdt ca 1 måned før skjermen knuste. Jeg har også hatt en Nokia 5500 som tok kvelden ganske raskt (var vel knust skjerm der også).

 

Jeg bruker forresten også en Nokia 5410, som har vært brukt hennsynsløst siden den kom ut, telefonen ser jo ikke bra ut lenger, men den funker.

 

 

Dette er ikke ment som noen anbefalinger, bare som en indikasjon på at store touchskjermer ikke alltid er så skjøre som de ser ut som.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på hvorfor jeg ikke liker den. Har mer sans for utseendet til e72, blackberry bold, osv. De blir liksom for fancy (E7, Desire, m.f.). Sikkert vel og bra det egentlig, men jeg ønsker ikke stor skjerm med masse riper.

 

Hva er det du jobber med, da?

Jobbtelefoner generelt får jo ikke så hard medfart med mindre man er håndverker, og med et godt etui/deksel skal det mye til for å ripe skjermen, selv på en fancy touchtelefon.

 

Jobber innenfor økonomi/finans. Mulig dere har rett og at en E7 er det beste alternativet. Regner ikke med E72 har noen oppfølger rett rundt hjørnet? Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

E7 får vel samme kvaliteten som N8, som er umulig å ripe opp (trust me, I've tried!).

 

Når det er sagt har du jo noen gode kandidater:

 

Samsung Galaxy 551

HTC Desire Z

Nokia N9

Sony Ericsson X10 etterfølger

 

De 2 sistnevnte er riktignok et stykke unna, men alt ettersom hvor travelt du har det vil dette kunne være gode kandidater. Personlig tror jeg E7 kommer til å bli en særdeles god jobbtelefon :)

Lenke til kommentar

Blackberry. Jeg har en, og selv om jeg ikke jobber har den noen funksjoner du sikkert hadde digget.

 

Blackberry er jo det jeg sikler etter. Da må man altså ha et trigcomabb, og det vet jeg om jeg gidder.

 

Det er slettes ikke nødvendig med trigcom abn, ta en tlf til Norddialog (Telenor)

Vår bedrif har Blackberry igjennom de.

Lenke til kommentar

Jeg har en Nokia E71, som jeg er kjempefornøyd med. Den har en delt meny som gjør at du kan sette opp de programmer som du bruker på jobb, ligger på jobb menyen, og mindre viktige ligger på fritidmenyen. 3,2megapixel kamera er ikke all verden, men det duger. Skal jeg si noe negativt om E71 (og forsåvidt E72 som er helt lik å se på) så er det litt små knapper på tastaturet, det krever litt tilvenning.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...