Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD igjen..


Anbefalte innlegg

I høst fikk jeg mangen BSOD å tok det opp her å leverte til slutt inn pcen på verksted.

Der skiftet dem hdd. Fikk den ikke tilbake før juleferien, å har så og si ikke brukt den før første skole dag. Altså for litt over en uke siden.

Etter det har jeg fått noen BSOD. Har ikke peiling hva det kommer av.

 

Så er det noen her som kan hjelpe? For jeg har ikke lyst å sende pcen inn, da jeg har bruk for den hver dag på skolen.

 

Er 4 stk, har lagt alle i en winrar.

 

 

Takker for all hjelp jeg kan få :)

BSOD.rar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I høst fikk jeg mangen BSOD å tok det opp her å leverte til slutt inn pcen på verksted.

Der skiftet dem hdd. Fikk den ikke tilbake før juleferien, å har så og si ikke brukt den før første skole dag. Altså for litt over en uke siden.

Etter det har jeg fått noen BSOD. Har ikke peiling hva det kommer av.

 

Så er det noen her som kan hjelpe? For jeg har ikke lyst å sende pcen inn, da jeg har bruk for den hver dag på skolen.

 

Er 4 stk, har lagt alle i en winrar.

 

 

Takker for all hjelp jeg kan få :)

 

Ser den viser til PSHED.DLL, på alle BSODene du har fått.

Prøv å kjør en filsjekk :)

 

start -> kjør -> cmd (kjør som admin om du er på W7 eller Vista) -> sfc /scannow

 

Oppdater drivere du har installert også ;)

Lenke til kommentar

Prøv å avinstaller siste skjermdriver...

 

Virker som det er en del rundt omkring (globalt) som har fått

"uforklarlige" BSOD med nyeste (meg inkludert).

 

i mitt tilfelle var det nVidia.. men verdt et forsøk uansett...

 

 

husker du hvilke BSOD-melding du får ?

Endret av amunds
Lenke til kommentar

Kjørte dumpene gjennom WhoCrashed. Her er resultatet:

 

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.


On Thu 1/6/2011 6:58:34 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\010611-34819-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) 
Bugcheck code: 0xDA (0x504, 0xFFFFF6FC40015A50, 0xC, 0x2B4A)
Error: SYSTEM_PTE_MISUSE
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a page table entry (PTE) routine has been used in an improper way.
There is a possibility this problem was caused by a virus or other malware. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 


On Mon 1/3/2011 11:05:40 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\010311-29920-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) 
Bugcheck code: 0xF4 (0x3, 0xFFFFFA800BC11B30, 0xFFFFFA800BC11E10, 0xFFFFF800031825D0)
Error: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. 
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 


On Wed 12/29/2010 9:50:50 PM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122910-37299-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) 
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFA0003B7CFB0, 0x1, 0xFFFFF800030DEBBB, 0x7)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 


On Sat 12/25/2010 8:43:33 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\122510-37502-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x70740) 
Bugcheck code: 0x1A (0x5003, 0xFFFFF70001080000, 0x1398, 0x4355009)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. More often memory corruption happens because of software errors in buggy drivers, not because of faulty RAM modules. 
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time. 

 

Det er kernel crash hver gang, men med forkjellig kode.

 

Har du sjekket temperaturen på CPUen? (CoreTemp - http://www.alcpu.com/CoreTemp/)

 

Sjekket RAMen? (MemTest86 - http://www.memtest.org/)

 

Installerte du noe nytt før BSODene startet (hardware, software)? Driver-oppdateringer?

 

Hvilken skjermdriver bruker du?

 

EDIT:

Kjørt full virus-scan?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

@ helsten2

 

Har sjekket alt.

 

Tempraturen er normalt, kommer ikke over 65grader når jeg kjører prime95 (testet bare for kjekt)

 

Installerte ikke nye driver, fikk bsod, installert nye drivere, fikk bsod.

 

Har kjørt full virus scan.

 

Eneste jeg ikke har kjørt er memtest86. Men får prøve det en av dagene som kommer. Er det at jeg bruker pcen daglig 7-10 timer(skulearbeid) så har ikke allverdens lust til å gjøre så mye at den ikke starter opp en gang.

 

men skal kjøre en memtest ja :)

 

 

Men folkens, bare kom med flere ideer til hva det kan være. Å den har allerede vore inne en gang på verksted, å der byttet dem hdd.

 

 

 

Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S

Hvilken Windows versjon kjører du?

Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon?

 

Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode)

Lenke til kommentar

kan også legge til at jeg når jeg fikk bsod sist, så startet pcen seg på nytt, å da fikk jeg opp 2 valg sant. det ene var å kjøre sån reprasjonsgreier eller starte vanlig.

 

Jeg valgt nr 1, reperer eller noe sånt. Å etter 3-4min, fikk jeg en BSOD.

Rapporten til den finner jeg ikke igjen heller :/

Lenke til kommentar

Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S

Hvilken Windows versjon kjører du?

Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon?

 

Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode)

 

 

Kjører Win7 64bit :) Fulgte med pcen. Har kjørt driver sweeper uten helle ang bsod.

Men som sakt, så er det jo et intregrert intel skjermkort og et esktrernt eller hva jeg skal kalle det i pcen, et GT325M.

Er denne pcen btw: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=RZGwDN2NnWZ7NhbH

Du skjønner nok hva jeg mener når du ser hvilken pc det er :)

 

Men jeg lurer sterkt på om det er driverene mellom dei 2 forskjellige skjermkorta som fucker til alt da. Men går jo ikke an å avinstallere det ene skjermkortet som jeg har forstått :S

Hvilken Windows versjon kjører du?

Og hvilken NVIDIA skjermdriver versjon?

 

Du kan jo også prøve Driver Sweeper (http://www.phyxion.net/) for å rydde opp i etterlatenskaper etter gamle drivere ... (kjør i safe-mode)

 

 

Kjører Win7 64bit :) Fulgte med pcen. Har kjørt driver sweeper uten helle ang bsod.

Men som sakt, så er det jo et intregrert intel skjermkort og et esktrernt eller hva jeg skal kalle det i pcen, et GT325M.

Er denne pcen btw: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=RZGwDN2NnWZ7NhbH

Du skjønner nok hva jeg mener når du ser hvilken pc det er :)

Lenke til kommentar

Hmm, .... :hmm:

 

Hadde en kompis med en laptop som fikk tilfeldige BSOD slik som du. Det viste seg å være feil skjerm-driver (lastet ned direkte fra produsent av skjermkortet istedetfor produsenten av laptopen).

 

Det blir litt gjetting fra min side, men jeg foreslår følgende:

1. Last ned korrekte drivere fra ASUS hjemmeside (Win7 64-bit)

2. Uninstall nåværende drivere (device manager og Programs and Features i Control Panel hvis nødvending)

3. Reboot i safe-mode og kjør driver sweeper

4. Reboot og installer driverne du lastet ned i punkt 1

5. Reboot (for sikkerhets skyld)

 

Hvis dette ikke går, så kan du evt. prøve en full reinstallasjon av Windows (med formatering) - hvis det lar seg gjøre.

 

Hvis heller ikke det går - så håper jeg garantien gjelder enda ...

Lenke til kommentar

Garantien er ingen problem. Kjøpte laptopen i høst :)

 

Men satser på at det er skjermkort driveren.

 

Skal prøve formatering viss det ikke hjelper med driverene.

 

Hjelper ingenting av det oppforbi, sender jeg pcen inn på verksted igjen.

 

Men takker for all hjelp til nå.

Holder på med memtest86 nå.

Lenke til kommentar

Garantien er ingen problem. Kjøpte laptopen i høst :)

 

Men satser på at det er skjermkort driveren.

 

Skal prøve formatering viss det ikke hjelper med driverene.

 

Hjelper ingenting av det oppforbi, sender jeg pcen inn på verksted igjen.

 

Men takker for all hjelp til nå.

Holder på med memtest86 nå.

 

Hvis denne kom "ferdig" med OS og alt ville jeg sendt den inn før jeg formaterte...

Ting skal jo være i orden!

 

Har du hatt disse problemene helt fra den var ny, før du gjorde noe som helst ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...