Gå til innhold

Hvordan Løse en Rubik's kube? LÆR DEG DET HER!


seamus89

Anbefalte innlegg

SEAMUS89'S RUBIK'S CUBE TUTORIAL

 

 

 

 

Jeg laget en tutorial på hvordan man løser en rubiks kube på en gammel konto jeg hadde, Tobias89. men jeg laget heller en ny en!

 

Denne tutorial / guiden vil forklare deg fra start til slutt hvordan man løser en rubiks kube. Jeg håper dette vil hjelpe de som trenger det, og hvis det skulle være noe, så send meg en melding i inboxen.

 

Takk!

 

 

 

 

 

Hvordan kuben fungerer!

 

 

 

 

 

tutr.jpg

 

 

fremvisning.jpg

 

 

Fargene som er i midten av kuben vil heller aldri flytte deg,

Blå vil alltid være bak grønn osv.

 

 

 

 

DEL 1

 

På bildet vil dere se et kryss dette er noe jeg helt vil anbefale dere å finne ut selv.

Det er ikke vanskelig, men det tar nok til tid første gangen. Bare husk din egen fremgangsmåte!

 

Når du er ferdig vil resultatet se slik ut:

 

del1k.jpg

(Jeg kan sikkert lage en fremgangsmåte hvis du spør!)

 

 

 

 

 

 

 

DEL 2

 

 

del2riktig.png

 

 

Til del 2 vil du trenge en algoritme (kode) som går slik:

 

Hi, Ui, H, U

 

Det du må huske for akkurat denne delen! --> SETT DEN DELEN AV KUBEN DU JOBBER MED RETT UNDER DER DEN SKAL PLASSERES! SOM DET ER ILLUSTRERT OVENFOR PÅ BILDET.

 

Etter du har fullført denne delen! Gratulerer du har klart 33,3% av kuben! nå over til del 3!

Du må snu kuben fra grønn side til den motsatte siden av kuben NÅ! (BLÅ)

 

DEL 3

 

del3riktig.png

 

Akkurat her vil du få 2 forskjellige koder som vil enten løse den ventre siden eller den høyre siden, sånn som det er illustrert ovenfor på bilde i del 3.

 

Hvis du ser på den første kuben i bilde så vil du se at det en gul del som er ovenpå, dette vil si den fargen skal mot HØYRE!

 

Ser du på den 3 kuben som er på bilde, så vil du se at den er rød ovenpå, dette vil si at den fargen skal mot VENSTRE!

 

Koden:

VENSTRE:

Oi, Vi, U, V, O, F, Oi, Fi

 

HØYRE:

O, H, Oi, Hi, Oi, Fi, O, F

 

 

DEL 4

 

del4riktig.png

 

Akkurat i denne sammenhengen kan du komme opp i 4 forskjellige situasjoner. Dette vil også fortelle deg hvor mange ganger du må ta koden for del 4 for og få resultatet som blir vist i siste kube på bildet.

 

Får du resultatet som er den 1 kuben på bildet, så kan du bare ta koden uten å bekymre deg for at du skal gjøre noe feil.

 

 

 

Får du resultatet som er på den 2 kuben på bildet så gjør du som er det illustrert på bildet. Dette vil si at den blå V formen skal peke mot den venstre siden bakover.

 

 

 

Får du den den 3 kuben på bilde, så gjør du som det er ilustrert på bilde. Når du tar koden hold den blå linjen vannrett og ikke loddrett.

 

 

 

Får du den 4 kuben på bildet, kan du slappe av og hoppe over denne delen :)!

 

 

 

Koden:

F, H, O, Hi, Oi, Fi

 

DEL 5

 

del5del1.png

 

Bare gjør som bildet sier så skal alt gå bra! Det kan komme opp andre situasjoner som ikke er vist på bildet, men tar du koden så vil den komme til en av dem.

 

Koden:

H, O, Hi, O, H, O, O, Hi

 

 

 

 

 

 

 

DEL 6

 

 

 

del6riktig.png

 

Som det står skrevet over i Hvordan kuben fungerer!!

Så kan ikke midt fargene på kuben bytte plass. For eksempel, grønn og blå vil alltid være over hverandre! Så når du ser på bilde ovenfor i del 6, så vil du se på det 1 bilde at de 3 fargene som er i hjørnet, at de er knyttet til hverandre. men hvis du gjør koden flere ganger så vil du få det til! :thumbup:Trust me!

 

Koden:

O, H, Oi, L, O, Hi, Oi, Li

 

 

 

 

 

 

DEL 7

 

del7feridgh.png

 

 

 

 

 

Dette er den siste delen!

 

Mange av dere vil gjøre feil her, bare ikke gi opp! Dere vil klare det etter noen forsøk!

 

Vi drar tilbake til den første koden vår her!

Som dere ser på bildet over så er det 1 hjørnet riktig, Det er de grå klossene som skal løses her.

 

DETTE ER VELDIG VIKTIG!

 

Etter du har tatt koden og fått den blå siden opp (går etter tegningen) SÅ TAR DU EN Oi !!!! veldig viktig..

 

Altså etter at du er ferdig med 1 av de 4 hjørnene så tar du hele topplokket og drar det motsatt av klokken! jeg vet ikke hvor mange ganger jeg må si det til folk, når jeg lærer dem det!

 

Kode:

Hi, Ui, H, U

 

 

ferdig.png

 

 

 

 

Etter du har gjort dette på alle de 4 hjørnene så vil du få noe som ser slik ut:

 

utennavnf.jpg

 

 

 

 

 

 

 

DA ER DU FERDIG!

 

 

Jeg håper du skjønte alt som ble skrevet og GRATULERER!!!

 

Hvis dere har brukt denne løsningen skriv en kommentar! eller fortell meg hvordan jeg kan forenkle det hele!

 

EDIT:

jeg kommer til og oppdatere litt med tiden, for å forenkle hele løsningen!

 

 

Med vennlig hilsen

Seamus89

Endret av seamus89
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...