Gå til innhold

iphone 4 - en dagstelefon?


Anbefalte innlegg

Min mor fikk iphone 4 32 gb til jul, og har veldig dårlig batteritid på den. Jeg har selv iphone 4 og syntes det var rart at hennes batteri kun varte halvparten av hva min gjorde. Mobilen varer kun rundt 20 timer, og dette er når mobilen blir brukt minimalt (et par meldinger til dagen).

 

Hun gikk opp til expert i dag (hvor mobilen ble kjøpt) og der fikk hun beskjed om at iphone 4 var en dagstelefon. Altså at den var lagd for å vare én dag, og skulle bli ladet hvert døgn. Dette er noe av det rareste jeg har hørt, og jeg sjekket apple sine sider, som skriver at den skal ha 300 timer standby tid på det meste. Hun fikk ikke lov til å heve kjøpet, og han hun pratet med sa ingenting om å levere den inn.

 

Noen som har forslag til hva hun kan gjøre? Synes det høres helt på tryne ut at telefonen er en "dagstelefon"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det ikke er startet en masse apps som ligger og kjører i bakgrunnen?

 

I tillegg vil dekningen der man er ha mye å si for batterilevetiden. Er det dårlig dekning, må mobiltelefonen slite mer for å ha bra nok signaler. Men hvis du bor i samme hus som moren din, er nok ikke dette tilfellet.

 

Husk også at helt nye batterier ofte kan kreve noen utladinger (og oppladinger) før det oppnår full kapasitet. Men det skal ikke ha så mye å si at det forklarer forskjellen mellom 20 og 300 (teoretisk) timer.

 

For meg virker det som det er et eller annet feil med telefonen eller batteriet.

Lenke til kommentar

En mobiltelefon bare skal holde minst et døgn. Hvis ikke kan den ikke kalles en mobil mobiltelefon, da ikke alle har mulighet til å lade den flere ganger om dagen.

 

Hvis iPhone4 virkelig har så dårlig batterilevetid, undrer jeg meg over at ikke flere klager. For meg hadde det vært uholdbart om jeg var uten mobiltelefon halve arbeidsdagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må lade telefonen min hverdag, det er alltid apps som kjøres i bakgrunn,og det er ganske mange apps som har pushmelding som igjen bruker mer strøm, itilegg så trekker wifi/blåtann strøm om den ikke er tilkoblet, har du valgt 3g dekning og det ikke er 3g dekning vil telefonen hele tiden søke etter 3g dekning og bruke mere strøm. Kanskje du skal gå over innstillinger på hennes tlf og se hva som blir brukt osv...

Lenke til kommentar

som tidligere skrevet. gå gjennom innstillingene og skru av wifi, 3g, bluetooth. sett skjermen til å slå av etter 1min osv.. min iphone har ikke imponerende batteritid men den varer mer enn 20 timer med moderat bruk. mn jeg bruker den velldig mye så jeg lader den hver dag avogtil 1,5 dag..varierer. men det med at den tømmes så fort..kan komme an på hvor ny den er.. som og tidligere sagt..det trengs noen ladinger (max en mnd før den er helt på topp.) min hvertfall. og skru av programmer i bakgrunnen. dobbelklikk hjemknappen og hold inne en app i noen sek til de begynner å riste. slå dem av der. hvis ingenting av dette virker så er det noe gale med moben mener jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...