Gå til innhold

Mest for pengene bilderedigeringsprogram


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Beste valg for digital redigering vil i mine øyne være Adobe Photoshop 5.5 eller 6.0

Skal du redigere råformat bilder fra Canon D30 eller Nikon D1 anbefaller jeg å hente ned et program som heter bibble (www.bibblelabs.com).

Dette er de applikasjonene jeg bruker og har de funksjonene jeg bruker når jeg redigerer mine bilder.

 

Det finnes selvsagt mange billigere og enklere programmer, men de tror jeg du vokser fra ganske raskt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bruker Paint Shop Pro 7.0 for det meste, og det er et pg. som gir mye for pengene.

Kan gjøre det meste, men ligger et langt hakk bak Adobe Photoshop på utførelsen av enkelte oppgaver.

 

Et godt råd er å kjøpe engelske "Digital Photo". Med hvert blad følger det med en CD med instruksjonsfilmer, som viser avansert bruk av de mest kjente redigeringsprogrammer.

 

[ Denne Melding var redigert av: skarsk på 2001-12-08 16:37 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Quote:


On 2001-10-26 17:42, mlwirak skrev:

Bruker Photoshop selv, men dette er jo svinedyrt. Ingen som har erfaringer med Gimp eller andre billige program her?


MLW


 

Jeg synes det er rart at redaktøren av nettstedet ikke er klar over at Digitalkamera dot no faktisk har en ganske bra guide over denne typen programmer allrede

 

http://www.digitalkamera.no/anbefalinger/vis/2/

 

Line

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...