Gå til innhold

[Løst] Hjelp NRK/ TV2 logo osv ligger delvis utenfor TV bildet.


Anbefalte innlegg

Har kjøpt Samsung UE40C6000.

 

Men nå som jeg er oppe og går med TV signaler viser TVèn for bredt. NRK, TV2 logo osv ligger delvis utenfor Tv bildet. Selv om jeg går for 4:3 så ligger disse utenfor. Det hjelper heller ikke med å endre 16:9, zoom, tilpasset bredde, og autobredde er ikke tilgjengelig.

 

Noen som kan knekke den nøtta

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å slå av parabolboksen.

 

Tolker det som en av og på test. Du mener. Tester det nå..

 

Hjalp ikke noe.

 

Det står 1920x1080i@50Hz. Det minner litt om innstilling på PC skjerm. Er det noe der som må endres.

 

Har evt ikke sett det i menyen....for det blir jo noe annet enn å endre på formatet..

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Har du parabol, bakkenett, kabel osb.? Sjekk innstillingane på dekoder, tuner eller liknande.

 

 

Har Canal Digital via HD PVR boks og det er kabel TV.

 

Har sjekket innstillinger der. Og den står på 16:9 i tunerboksen. Den lar seg ikke endre så lenge jeg kjører full HD, men testa lavere nivåer og endret uten at det gav resultat...

Lenke til kommentar

Skjer det med alle kanalar? Skjer det både ved 4:3-sendingar og 16:9-sendingar?

 

Ja, men verre på noen.

 

Noen kanaler får med tekstingen, mens på noen blir starten av teksten også borte.

 

Har også testet på filmkanalene til Canaldigital , der kommer liksom action utenfor av Canaldigital Action

Lenke til kommentar

Etter timer med letning i innstillinger på kabelboks og tv fant jeg fremdeles ingenting som rettet feilen.

 

Helt til jeg plutselig oppdaget at en av ungene hadde trykket på en knapp som strekker ut TV bildet... Hurra, fikset. MEn fryktelig mye frustrasjon underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...