Gå til innhold

Ødelegge TV farger? - Sony SS-RX88


Anbefalte innlegg

Hei! Først av alt, la meg fortelle om "oppsettet".

 

Jeg har en ny FullHD-TV, ps3, Canal Digital HD-dekoder, og en gaming PC som er koblet til et Logitech X-530 5.1 surround system. (Bør være det viktigste. bare gir deg en innsikt).

 

Alright. Så det første problemet med min nye FullHD-TV, er at den ikke har RCA audio utgang. Bare inngang. Så jeg trenger noe sånt som en optisk kabel eller lignende.

 

 

Men min Canal Digital dekoder derimot, har en RCA audio utgang. -.- Kan ikke koble til dette, ettersom vil helst bruke høytalerne til PS3'n også.

 

Selvfølgelig kan jeg koble Logitech X-530 høyttalere gjennom headset inngangen på tven med en headset jack til RCA-konverter, men det vil nok ikke bruke alle 5 høyttalere.

 

 

Det er her Sony RX88 høyttalerne kommer inn. Det er bare to høyttalere(gamle), så jeg tenkte dette ville være perfekt å koble til TVen, samtidig som Logitech X-530 høyttalere er koblet til PCen.

 

Problemet derimot, er det som står på baksiden av høyttalerne. Jeg ønsker ikke noen skade på TV'en. Først av alt, er de "magnitically shielded". Og på baksiden står det: "Hvis høyttalerne fører til at TV-en får dårlig farger, slå av TVen, og slå den på igjen etter 15-30 minutter. Hvis problemet fortsetter, må man sette høyttalerne lengre borte fra TVen."

 

Så, først av alt: Er dette et problem? Og vil det skade min TV på noen måte? Og vil lydkvaliteten bli dårlig gjennom hodetelefonutgang, redusert volum eller noe sånt?

 

Trenger du noe mer informasjon? Ikke nøl med å spørre!

Takk på forhånd.

Endret av Steffenv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...