Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen slår seg av og på i en evig syklus


Anbefalte innlegg

Datamaskinen begynte plutselig å slå seg av og rett etter den har slått seg av starter den igjen. Den er på ca. 1-2 minutter(etter at jeg har logget inn i windows og deretter slår den seg av og restarter igjen. trenger hjelp til å finne problemet og løse problemet.

takk for all hjelp

 

edit:jeg sjekket om det var varme som var årsaken, men HD monitor berefter at alle komponentene kjører fint.

 

jeg sjekket windows update, der var det noen oppdateringer som jeg prøvde å få installert. problemet er bare at datamaskinen slår seg av før de blir ferdig installert og starter på nytt. når den starter så begynner den å sjekke lokal disk C:. etter dette starter den igjen og går noen minutter til den bare gir opp og slår seg av igjen.

 

OS: windows 7.

Endret av cupoftea
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om dette hjelper noe, men når jeg kjører i sikkerhetsmodus får jeg ikke dette problemet.

 

Typisk symptom på feil med hovedkortet. Skjedd med meg mange ganger. Eneste løsning er nytt hovedkort eller bios oppdatering.

 

hvordan oppdaterer jeg bios?

Lenke til kommentar

det jeg ville gjort er å slå av automatisk restart ved feil

da får du se feilmeldingen før den restarter og kan feilsøke utifra det. Det kan være noe så enkelt som ett driverproblem...sånn før du prøver noe mer drastisk.

 

Du finner instillingen inne på system properties ->startup & recovery

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

det jeg ville gjort er å slå av automatisk restart ved feil

da får du se feilmeldingen før den restarter og kan feilsøke utifra det. Det kan være noe så enkelt som ett driverproblem...sånn før du prøver noe mer drastisk.

 

Du finner instillingen inne på system properties ->startup & recovery

 

jeg mener at jeg har gjort dette, men jeg får ikke noen feilmelding :/

Lenke til kommentar

det jeg ville gjort er å slå av automatisk restart ved feil

da får du se feilmeldingen før den restarter og kan feilsøke utifra det. Det kan være noe så enkelt som ett driverproblem...sånn før du prøver noe mer drastisk.

 

Du finner instillingen inne på system properties ->startup & recovery

 

jeg mener at jeg har gjort dette, men jeg får ikke noen feilmelding :/

 

BSOD skjermen dukker ikke opp?

 

mulig du må stenge ned maskinen selv først for å lagre endringen. -hvis du har tid til det før den crasher da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du prøvd med kun en minnebrikke i om gangen?

 

Prøv begge hver for seg, da det kan hende en av brikkene er def.

 

jeg har nå prøvd med 1 minnebrikke. Ingen forbedring å se. :(

 

Jeg bare skjønner ikke hvorfor datamaskinen oppfører seg helt fint til windows update starter å installere. Da sier den takk og farvel og slår seg av :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis den fungerer fint til windows update starter, så er det jo tydeligvis en update den prøver å installere som forårsaker problemet?

 

skru av automatisk oppdatering og kjør dem inn 1 etter 1 og se hvilken som forårsaker det...

Beklager. Jeg har ikke problem med installering av oppdateringer. Min maskin restarter bare helt random. Men gjerne etter bare noen minutter eller sekunder etter reboot.

 

Det som er rart er at jeg kan spille CoD Black Ops uten at maskinen slår seg av :S

 

Kanskje problemet ligger i min nye SSD som jeg begynte å bruke for en måned siden?

 

Spillene mine ligger på en annen harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...