Gå til innhold

a7n8xdlx-hvilken bios?

cdrom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
det kan vere en ide å legge inn den nyeste, men det er ikke nødvendig viss du ikke har noen problem.

Har ingen problemer, hk,et har vært veldig stabilt.

Men kan du si meg hvordan jeg finner ut av hvilket pcb jeg har?

Skrevet

For versjon 1.xx er 1004 siste versjon

For versjon 2 er 1005 siste.

For å sjå kva versjon du har kan du sjå mellom pci spor 3 og 4

der modell navnet på hket står, litt bortenfor med veldig liten skrift står anten v 2.0 eller 1.04/1.06 (1.xx)

mvh

JanEirik

Skrevet
For versjon 1.xx er 1004 siste versjon

For versjon 2 er 1005 siste.

For å sjå kva versjon du har kan du sjå mellom pci spor 3 og 4

der modell navnet på hket står, litt bortenfor med veldig liten skrift står anten v 2.0 eller 1.04/1.06 (1.xx)

mvh

JanEirik

Da har jeg 1.04, tror du jeg vil få noen bedre ytelse/mer stabil pc hvis jeg bytter fra bios 1002 til 1004 ?

Skrevet

hvis du ikke har noen problemer nå, er det jo ikke noe mer stabilitet å hente. du vil nok få bedre ytelse, men bare målbart. du kommer trolig til å nå litt lengre med fsb klokkingen.

det skader ikke å prøve :smile:

Skrevet
hvis du ikke har noen problemer nå, er det jo ikke noe mer stabilitet å hente. du vil nok få bedre ytelse, men bare målbart. du kommer trolig til å nå litt lengre med fsb klokkingen.

det skader ikke å prøve :smile:

Jeg har ikke mekka ny bios før....

da kan det vel kanskje skade og prøve?

Siden du nevner fsb-klokking - noe jeg ikke har gjort før...

Gan du gi meg noen grunnleggende opplysninger så jeg ikke hærper noe hvis jeg prøver det? Kjører forøvrig minne og cpu synkront på 133Mhz

Skrevet

Har ikke vært borte i liknende kort, men er ikke Überbiosene til kortet ganske bra? Litt flere valgmuligheter, bl.a. justering av spenningen til northbridge.

Har ingen erfaringer, har bare lest dette.

Skrevet

nei den chip voltagen til nb er bare oppspinn.

du kan derimot stille minnespenning opp til 2.9 (jeg målte 2.85) istedet for 2.8 + etpar andre mindre nødvendige instillinger

Skrevet

som du kanskje vet så består klokkefrekvensen til prosessoren din av FSB ganget opp et visst antall ganger. denne multiplikasjonsfaktoren kalles multiplyer. på originale amd prosessorer er denne multiplyeren låst, kan ikke endres. med et lite stykke arbeid kan man "låse opp" denne sperren slik at man kan endre multiplier.

det er en av tre grunner til at man vil dette.

1. Få mulighet til å sette ned MP så man kan øke fsb uten at cpu stopper en.

2. Sette opp mp så man kan overklokke cpu uten å være avhengig av fsb, da man ikke når lengre med denne.

3. Man vil overklokke prosessoren uten å øke fsb. Eller man vil klokke cpu uten å være avhengig av en så høy fsb som må til for å kunne overklokke cpu høyt. Dette i frykt for høye pci/agp frekvenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...