Gå til innhold

Hvordan kobble to pcer opp på internett samtidig?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt og kobble opp 2 pcer opp på internett samtidig slik at jeg kan og kameratene mine kan spille cs feks samtidig internett. Desverre har ikke jeg noe pæiling på sånt så.... er det noen av dere som kan hjelpe meg ?! :-?

 

 

Har telenor adsl 704 kbit og en hub, et par kabler. Vet dere om dette holder? og eventuelt hvordan får jeg dem opp på internett samtidig? begge pcene kjører win xp home edition :D

 

takker for alle svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel strengt tatt bare å få satt opp modemet på den ene maskinen (hvis telenor-modemet er slik som før), starte internet-forbindelsen, og så kjøre en ny nettverkstilkoblings-veiviser, og der velger du at internet-forbindelsen blir satt opp av annen pc i nettverket. Da skal det fungere. Kanskje litt overfladisk beskrivelse, men det er virkelig så lett.... :wink:

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt cs, og vet ikke hvordan det oppfører seg når to stk fra samme IP vil spille sammen, men kople kabelen fra ADSL-boksen til huben og begge maskinene i huben og det skal funke hvis DHCP er aktivert på ADSL- boksen. (se i manualen til ADSL-ruteren hvordan du ser det)

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke spilt cs, og vet ikke hvordan det oppfører seg når to stk fra samme IP vil spille sammen, men kople kabelen fra ADSL-boksen til huben og begge maskinene i huben og det skal funke hvis DHCP er aktivert på ADSL- boksen. (se i manualen til ADSL-ruteren hvordan du ser det)

 

Sikker på det?? hvis det ikke har skjedd noe nytt i det siste, så vil ikke det funke med telenor, da det ikke er noen ruter i modemet dems, eller du får utdelt flere ip'er. med telenor må du enten bruke en ruter/dhcp server eller dele inett fra den ene maskinen. altså modem-pc1-hub-nettverk . eller modem-ruter-nettverk

G

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke spilt cs, og vet ikke hvordan det oppfører seg når to stk fra samme IP vil spille sammen, men kople kabelen fra ADSL-boksen til huben og begge maskinene i huben og det skal funke hvis DHCP er aktivert på ADSL- boksen. (se i manualen til ADSL-ruteren hvordan du ser det)

 

Sikker på det?? hvis det ikke har skjedd noe nytt i det siste, så vil ikke det funke med telenor, da det ikke er noen ruter i modemet dems, eller du får utdelt flere ip'er. med telenor må du enten bruke en ruter/dhcp server eller dele inett fra den ene maskinen. altså modem-pc1-hub-nettverk . eller modem-ruter-nettverk

G

 

My bad, jeg gikk bare ut ifra at alle var utstyrt med ruter.... Har ennå ikke vært borte i Telenor-ADSL, kun NGT og Firstmile.

 

Tar tilbake min post, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...