Gå til innhold

Android-telefon med tastatur, lite valgmuligheter, bør man vente?


Anbefalte innlegg

Tidligere Nokia-fan ønsker seg Android med fulltastatur.

 

Veldig fornøyd med min C5, men den tapper meg for penger siden den ikke har wifi, pluss at jeg har druknet den "litt" i snø, så lyden er ødelagt.

 

Hadde N97 mini før, mislikte tastaturet og er lei nokia, så nå vil jeg ha noe nytt, dvs Android med flere muligheter.

 

Mulige telefoner er:

 

HTC Desire Z, men litt dyr. Jeg lurer også på hvordan tastene er. Er de harde i plast og helt flate, eller opphøyde? Som sagt, N97-knapper falt ikke i smak om de ligner på disse.

Samsung Galaxy 551, ikke så stilig, og mindre skjerm. Hvordan er tastene på denne?

 

SE X10 mini pro, gammel Android-versjon og ser ut til at den ikke har startskjermer man kan tilpasse selv, noe jeg ønsker sterkt. Virker dog som den har gode, opphøyde taster.

 

Skulle gjerne hatt ok kamera også, men da blir det vel kun DZ som kan duge, selv om det ikke er av de beste heller? Ikke så viktig kriterie om andre ting passer.

 

Trenger god mailstøtte, er mye på nett med mobilen og skriver veldig mye. Godt tastatur er derfor det aller viktigste. Ser også film på mobilen. Kalenderen må være bra, men der regner jeg med de fleste overgår Nokia. (?)

 

Så, er det noen som kan fortelle litt om tastaturet på disse, noen som vet om kommende mobiler som kan passe eller har andre tips?

 

Prisklasse egentlig ikke viktig, så alle forslag tas imot.

Endret av Heidi..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker Nokia ville jeg virkelig vurdert å vente på E7 som bør komme nå veldig snart :) Forøvrig har 551 fått jevnt over gode kritikker. Ville styrt unna X10 mini pro pga størrelsen og utdatert programvare.

 

Som sagt, tror E7 vil passe deg ganske bra :)

 

Er lei Nokia, hatt Nokia i tre år og ønsker nå Android. E7 har vel symbian^3?

 

Siste Nokia-telefonen jeg var virkelig fornøyd med var N95 og det er to år siden, så nå orker jeg ikke å prøve mer. :)

Lenke til kommentar

SE X10 mini pro, gammel Android-versjon og ser ut til at den ikke har startskjermer man kan tilpasse selv, noe jeg ønsker sterkt. Virker dog som den har gode, opphøyde taster.

 

X10 mini pro kan (per nå) oppdateres til Android 2.1.

 

Du kan legge widgets på startskjermen, men pga. skjermstørrelsen støtter den en widget per skjermbilde, du kan dra til høyre eller venstre for å se på alle widgetene du har lagt inn. Startskjermen har i tillegg fire hurtig valg i hvert hjørne (som kan velges fritt blant alle apps), standard er SMS, ring, musikkavspilling og kontaktliste.

 

X10 mini pro velger du hvis du vil ha en liten telefon med tastatur, med de fordelene (grei å ha med seg) og de begrensningene det gir (liten skjerm).

Lenke til kommentar

SE X10 mini pro, gammel Android-versjon og ser ut til at den ikke har startskjermer man kan tilpasse selv, noe jeg ønsker sterkt. Virker dog som den har gode, opphøyde taster.

 

X10 mini pro kan (per nå) oppdateres til Android 2.1.

 

Du kan legge widgets på startskjermen, men pga. skjermstørrelsen støtter den en widget per skjermbilde, du kan dra til høyre eller venstre for å se på alle widgetene du har lagt inn. Startskjermen har i tillegg fire hurtig valg i hvert hjørne (som kan velges fritt blant alle apps), standard er SMS, ring, musikkavspilling og kontaktliste.

 

X10 mini pro velger du hvis du vil ha en liten telefon med tastatur, med de fordelene (grei å ha med seg) og de begrensningene det gir (liten skjerm).

 

Da oppdaterer man selv altså, eller gjør butikken det om man kjøper i butikk? Haster litt da min ikke virker nå, så jeg tror jeg går for denne, og så venter jeg og ser hva annet som kommer nå på nyåret. Finner jeg noe bedre har jeg i allefall "bare" kastet bort et par tusen. :)

 

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar

Samsung 551 koster jo 'bare' et par tusen den også. Får den vel til ~2400 og den er mye nyere

 

Jepp, men det er ingen som klarer å svare meg på hvordan tastene på den er. Om de er harde, flate eller opphøyde. Mini'n har jeg holdt i en gang selv, og lest tester hvor det står at det er opphøyde taster.

Lenke til kommentar

Samsung 551 koster jo 'bare' et par tusen den også. Får den vel til ~2400 og den er mye nyere

 

Jepp, men det er ingen som klarer å svare meg på hvordan tastene på den er. Om de er harde, flate eller opphøyde. Mini'n har jeg holdt i en gang selv, og lest tester hvor det står at det er opphøyde taster.

 

Må dessverre skuffe deg her, har ingen førstehåndserfaring med den. Har du googlet og sjekket feks techradar for tester?

Lenke til kommentar

Må dessverre skuffe deg her, har ingen førstehåndserfaring med den. Har du googlet og sjekket feks techradar for tester?

 

Jeg har googlet som en helt, men har ikke funnet noen som beskriver tastene skikkelig. Sett masse videoer og bilder, men synes det ser skummelt flate og harde ut.

 

Problemet er at jeg mildt sagt bor langt ute på landet, har en Expert-butikk en time unna, men de har aldri nye varer inne. Ellers må jeg kjøre to timer for å finne Elkjøp, og de er heller ikke kjappest med å få inn nytt.

 

Så skulle gjerne funnet svar på nettet for å si det slik. :)

Lenke til kommentar

Det som er det største ankepunktet med tastene for min del, er at man må trykke in FN for og skrive tall, på G1 som jeg kommer fra var det egne tall taster..

 

Ellers syntes jeg tastaturet er kanon, og man får da ikke bedre full tastatur tlf for tiden heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...