Gå til innhold

Sony DSLR-290L - OK for nybegynner?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tenkt å gå til anskaffelse av et speilreflekskamera. Har sett endel på Canon 500 og hadde egentlig bestemt meg for det. Men nå har jeg også sett litt på Sony DSLR-290L, og det kameraet kommer på elkjøps nyttårssalg for kr 1995.

 

Hvordan er Sonys 290 i forhold til canons 500? Vil Sonykameraet holde for en nybegynner (som meg)? Noen som har synspunkter for/imot? evt anbefale andre alternativer?

 

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra og kikk og klå. A290 er et litt billigere laget entry-level kamera med enkelte detaljer litt kjipere laget. Men mye for pengene er det - det tar like bra bilder, men er billigere bygget. Dra og klå!

 

500D er eldre, men bedre bygget og derfor dyrere modell - mer sammenlignbar med noen av Sonys litt dyrere modeller.

Lenke til kommentar

Dra og kikk og klå. A290 er et litt billigere laget entry-level kamera med enkelte detaljer litt kjipere laget. Men mye for pengene er det - det tar like bra bilder, men er billigere bygget. Dra og klå!

 

500D er eldre, men bedre bygget og derfor dyrere modell - mer sammenlignbar med noen av Sonys litt dyrere modeller.

 

Jeg hadde forgjengeren a200. Flott lite kamera, som gav meg flotte bilder. Sammen med Tamron 17-50 f/2,8 hadde jeg mange flotte fotoøyeblikk. Byggekvaliteten på mitt a200 var ikke noe svakere enn Canons eos 450, som mange av vennene mine hadde.

 

Tror du gjør et godt kjøp, skaff deg et bedre kit-objektiv og blits, pluss en telezoom etter hvert.

Lenke til kommentar

Jeg hadde forgjengeren a200. Flott lite kamera, som gav meg flotte bilder. Sammen med Tamron 17-50 f/2,8 hadde jeg mange flotte fotoøyeblikk. Byggekvaliteten på mitt a200 var ikke noe svakere enn Canons eos 450, som mange av vennene mine hadde.

 

Tror du gjør et godt kjøp, skaff deg et bedre kit-objektiv og blits, pluss en telezoom etter hvert.

 

Kitobjektivet til de nye kameraene er 18-55, en forbedret versjon som kanskje er den beste kitlinsen på markedet i dag av standard rekkevidde. Så den funker i masseviss for en nybegynner. Ville heller sett på behov for zoom om nødvendig.

 

Var på Elkjøp istad for å kjøpe A290. Det viste seg at de ikke hadde klart å skaffe inn kameraene, så fikk et A390 istedenfor til samme pris :)

390 til 2000 er et utrolig godt kjøp. Gratulerer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...