Gå til innhold

Valgfritt vannkjøling og viftekjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt å bygge tanken, pumpa og radiatoren inn i en egen kasse, som man kan koble på flere slanger (til kanskje 2 pcer), som går inn i PCen.

Da slipper jeg å overfylle kabinettet med diverse.

Så visst jeg skal bort så kobler jeg bare fra den boksen. Men vil ha det så lett at jeg slipper å ta av vannblokka og deretter montere på vifta. Må da gå å ha en vifte oppå vannblokka?..

Lenke til kommentar

he he, vifte oppå vannblokka... nei... (muligens du svir den da! vet ikke jeg).....Kom på en løsning, muligens helt bak mål men vi prøver! Det er ikke så sikkert at det blir en god kjøleløsning men vi fyrer av:

 

det du trenger en en Litt høy kjøleribbe.... den skal gjøres vanntett med noen plater rundt finnene... monter 2 nipler på hver sin side...

 

 

da ha du en kjøleblokk.. toppen skal festes med en gummipakning og 4 umbrakoskruer i toppen..... da skal den være vanntett... Da har vi vannkjølingen ferdig!

 

når det gjelder vifte.. så demonterer du bare toppen og skrur vifta med umbrako skruene i de hullene som er der fra før av.... Luften som presses ned av viften kommer ut av niplene der slangene skulle være montert... muligens dette støyer litt da! da har du viftekjøling og vannkjøling ved bare no skruuing!

Lenke til kommentar
Hepp MadMe!

Vannblokkene har som regel ikke stor kontaktflate mot luft (ingen ribber ol). Fokusen er naturlig nok på kontaktflate på vannet som renner gjennom blokka :)  

 

Hadde sikkert gått an å bygget en 'hybrid' men har aldri sett, eller for den saks skyld tenkt tanken på dette en gang :)

Access =)

Hva med å sette en hel ribbe med vifte oppå vannblokka igjen? Hehe, valgfritt luft- eller vannkjøling er jo genialt, må jo få det til på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...