Gå til innhold

Studier innen IT-Sikkerhet


Sn4k3Eye

Anbefalte innlegg

Jeg vil søke meg til studier som omhandler IT-sikkerhet, tenker spesielt på web sikkerhet. Jeg har hørt mye dårlig om enkelte private skoler, derfor ønsker jeg studier ved en høyskole. Jeg har brukt mange timer på å prøve å lese meg til hvilke bachlor studier som omhandler IT-Sikkerhet i stor grad, men har ikke klart å finne dette enda. Noen her som kan lede meg i riktig retning?

 

Det er også 10 år siden jeg gikk på videregående, der hadde jeg kun 2my matte. Så jeg må nok først sikte meg inn på et forkurs i matte. Muligens over 1 år, noen som har erfaringer med dette? Kunne trengt noen tips her også. Har realkompetanse, og er veldig klar for 5-6 år med studier. Vet matte er noe jeg MÅ ta først, men er det noen med efrainger som mener at også andre fag bør tas opp?

 

Har forøverig høyt kompetansenivå på selvlært datakunnskap som omhandler: nettverk, OS og hardware. Riktignok er mye av dette generel kunnskap. Dette har nok liten eller ingen betydning for hvilke forkurs jeg bør ta, men skulle være et bra basispunkt når studiene begynner.

Endret av Sn4k3Eye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du behøver også fysikk 1.. Du sier at du har realkompetanse, men er ikke helt sikkert på om du valgte fysikk. Du trenger også 3mx, med andre ord r2 matte. Sonans, som er en privatskole tilbyr forkurs med undervisning og uten.

 

Lykke til! :D

 

Liten rettelse. IS-linjen på HiG har krav om 2MX, ikke 3MX, vet ikke om det er annerledes på andre skoler.

 

Ellers anbefaler jeg også varmt bachelor i informasjonssikkerhet ved Høgskolen i Gjøvik. Godt fagmiljø og en rekrutteringsarena for bransjen. Rekrutteringsvideo

. Ellers er det viktig å presisere at både IT-sikkerhet, websikkerhet og informasjonssikkerhet er sider av samme mynt ;) Endret av TechTiger
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...