Gå til innhold

Temp på Xp 2500

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal folk skjønne at 60c ikke er for mye? Det kunne vært lavere ,men CPUèn klager ikke på 60c. Har selv bygget en maskin med CPU temp på 70C og den er stabil den. Men det er på grensen. (tok en gammel kjøler jeg hadde liggende)

Skrevet

Joda, den går stabilt, helt til jeg åpner wCPUid, om du vet hva det er, og da klikker data'n og restarter seg brutalt...

Skrevet
Når skal folk skjønne at 60c ikke er for mye? Det kunne vært lavere ,men CPUèn klager ikke på 60c. Har selv bygget en maskin med CPU temp på 70C og den er stabil den. Men det er på grensen. (tok en gammel kjøler jeg hadde liggende)

ENIG!

Med Q-fan funksjonen enable på Asus sine HK, reguleres prosessorvifta ned, slik at CPU tempen blir liggande litt over 60 grader! Mao er det ikkje skadelig!

Kvifor sitte å høyre på ei "bråkebøtte" av ei vifte med CPU-temp på 37 grader når det er fullstendig unødvendig?

..........................

Edit: Ehh... no no kom du visst med meir info, samtidig med at eg skreiv innlegget, men utspelet held eg ved lag.

Sidan maskina rebooter tyder vel det på at tempen stiger til over innstilt shutdown grense på HK 75-80grader eller noko slikt. Mao for dårlig kjøling. Sjekk om kjøleren sitter rett, med rett mengde pasta. :)

Skrevet

Jeg kjører samme prosessor med en Iglo 2500, med q-fan på hovedkortet enablet og har en cpu- temp. under lett kjøring på 50 grader i et varmt og soloppvarmet rom. MB tempen er 41 grader.

Skrevet

Min holder 32 grader idle. Ligger på 50 grader etter 2 timer med Prime95 torturtesting (sjeldent over 45 grader ved spilling og annet krevende arbeid).

Skrevet
Joda, den går stabilt, helt til jeg åpner wCPUid, om du vet hva det er, og da klikker data'n og restarter seg brutalt...

Hahaha. Tror du nok du burde oppdatere versjonen din av WcpuID. NOen versjoner får datamaskinen til og klikke. (husker jeg var frustrert når datamaskinen min klikket når jeg åpnet WcpuID) Oppdaterte versjonen også virket det fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...