Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda 323 bil starter ikke

glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har nylig kjøpt en Mazda 323 1992 som sluttet å virke for noen dager siden. Bilen har vært utsatt for høy kulde, men det har den vært gjennom hele levetiden. (Bilen har holdt til i Bardufoss)

Jeg kjørte fra Barfoss til tromsø og når jeg kom frem lot jeg bilen stå på tomgang mens jeg var inne å hentet julegaver :p Og når jeg kom ut igjen hadde bilen stoppet. Jeg prøvde å starte, sikkert en ti-femten ganger, men bilen nektet. Har ingentign med batteriet å gjøre, masse strøm der, og man hører startmotoren vri motoren rundt. Bilen går i noen sekunder, kanskje et halvt eller noe før den igjen stopper.

Kan det være vann i bensinen? Da ville vell bilen startet men bare gå litt dårlig? Når jeg kom til tromsøbrua merket jeg litt hakking eller ugjevnt turtall. Kan det ha noe med saken å gjøre? Det er akkurat som om tennpluggene ikke "tenner" men kan ingenting om bil selv så har ingen anelse om hva det skulle være.

Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sier at den går noen sekunder for å så stoppe. Jeg tenker at den ikke får bensin. ta av bensinslangen ved innsuget, kjør den på starteren, kommer det bensin? du kan selvsagt også prøve med kondensfjerner om det kommer drivstoff utav slangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...