glad Skrevet 24. desember 2010 Skrevet 24. desember 2010 Hei. Har nylig kjøpt en Mazda 323 1992 som sluttet å virke for noen dager siden. Bilen har vært utsatt for høy kulde, men det har den vært gjennom hele levetiden. (Bilen har holdt til i Bardufoss) Jeg kjørte fra Barfoss til tromsø og når jeg kom frem lot jeg bilen stå på tomgang mens jeg var inne å hentet julegaver Og når jeg kom ut igjen hadde bilen stoppet. Jeg prøvde å starte, sikkert en ti-femten ganger, men bilen nektet. Har ingentign med batteriet å gjøre, masse strøm der, og man hører startmotoren vri motoren rundt. Bilen går i noen sekunder, kanskje et halvt eller noe før den igjen stopper. Kan det være vann i bensinen? Da ville vell bilen startet men bare gå litt dårlig? Når jeg kom til tromsøbrua merket jeg litt hakking eller ugjevnt turtall. Kan det ha noe med saken å gjøre? Det er akkurat som om tennpluggene ikke "tenner" men kan ingenting om bil selv så har ingen anelse om hva det skulle være. Noen ideer?
glad Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Skrevet 24. desember 2010 er forøvrig bare kjørt 167 tusen km
Marbash Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Ikke at jeg har så meget med peilig, men bilen min hadde liknende symptomer, og da viste det seg at dynamoen hadde tatt kvelden.
darket Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 sjekk plugger og fordelerlokket, ganske lett å sjekke ihvertfall
LiamH Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Sjekk om motoren har gnist. Hvis ja, sjekk om den får bensin. Hvis ja, sjekk registerreima.
Alfrid Skrevet 25. desember 2010 Skrevet 25. desember 2010 Han sier at den går noen sekunder for å så stoppe. Jeg tenker at den ikke får bensin. ta av bensinslangen ved innsuget, kjør den på starteren, kommer det bensin? du kan selvsagt også prøve med kondensfjerner om det kommer drivstoff utav slangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå