Gå til innhold

Ungdom velger bort e-post


Anbefalte innlegg

Grunnen til hele den saken her er vel egentlig at vi her i Europa har hengt fast i vår kjære 1814-teknologi med navn SMS med nebb og klør uten å kunne bruke alternativer. Et alternativ som har vært med oss lenge som har vært tilgjengelig på omtrent 100% av telefoner i Japan i ti år og f.eks BlackBerry i statene er push email i stedet for SMS.

Etter hva jeg husker så hadde sms en god del mer hindringer i veien til (potensiell) popularitet i usa enn i europa. Teleoperatørene var ikke på samme standard noe som gjorde det knotete å kommunisere med andre enn de som var på samme nettverk/tilbyder. Det kostet (koster?) å sende og motta sms, noe som bl. a resulterte i at noen endte opp med å betale for å motta reklame på sms. Dette er i alle fall to eksempler som jeg kommer på, og jeg vil ikke tro at sms hadde blitt like populært i europa om vi hadde hatt de samme problemene. Folk er vel stort sett så enkle at vi velger det som er mest problemfritt og billigst, og hva som er (teknisk) best havner litt lengre ned på lista ;)

--

 

Hva man skal velge av ulike kommunikasjonsformer så blir det vel med som alt annet, rett verktøy til jobben.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper e-post kommer tilbake i stedet for SMS nå som så mange har fått seg smarttelefon etterhvert. Og de fleste av oss som har det har et abonnement som inkl. datatrafikk, mao. mye billigere enn SMS.

 

For ikke å snakke om at med E-post må man på gå gjennom flere sider med spam før du finner en E-Post som er interessant å lese.

Da bruker du en ræva e-post klient eller host. Med Gmail får du i 999 av 1000 tilfeller spammen i spamboksen, om ikke enda oftere.

 

---

 

Det som hadde vært morsomt å sett hadde vært en IM-klient basert på e-post, det hadde vært awesome. Dvs. i form av program til Windows, iOS og Android samt over nettskyen (Gmail).

 

 

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Den dagen jobbrelaterte meldinger sendes på epost er den dagen jeg hopper foran toget

 

Jobbrelaterte meldinger har blitt sendt via epost siden 1997.

 

var en leif, skulle stå facebook

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...