Gå til innhold

Ny telefon i dag, overta for Desire


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her i valg av ny telefon. Har hatt Desire en tid, men nå er den klar for utskiftning.

 

Jeg er blitt veldig glad i Android og tror jeg vil fortsette med det videre. Jeg er ikke like glad i Desire, så jeg håper at min neste telefon vil veie opp for de tingene Desire er dårlig på, og da trenger jeg deres hjelp. Det må være en telefon som alt er på markedet, eller som kommer på markedet og på lager i norske butikker i løpet av Januar 2011 senest.

 

Nevnte jeg ikke er helt fornøyd med Desire, og tenker da spesielt på elendig batterikapasitet, og altfor liten plass til installasjon av programmer i internminnet. Dette MÅ være bedre på telefonen jeg skal kjøpe.

 

Ellers trenger jeg wifi, gps, ok kamera og alle andre funksjoner en finner i en smarttelefon i dag.

 

Så kan noen være så grei å hjelpe meg angående tips til ny telefon som vil overgå min Desire på de områdene jeg missliker den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke rootet. Hadde tenkt å gjøre det i ettermiddag, men nå som den må inn på verksted blir det ny telefon da jeg ikke makter å gå i to-tre uker uten skikkelig telefon. Så da tenkte jeg det var like greit å undersøke om der var kommet noen telefoner som ikke har de irritasjonsmomentene som jeg har med Desire.

 

Ble anbefalt Htc Desire HD og Galaxy S, men synes de blir for stor og klumpete begge to. Desire HD har vel heller ikke noe bra batteri?

 

Er der ikke noen gode alternativer så blir det vel en ny Deisre, men denne gang en som jeg kommer til å roote og få alle programmer over på minnekort.

 

LG kommer jo med sin Optimus 2x som virker veldig spennende, men nå er den forventet på markedet?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Kommer til Sør-Korea i løpet av Januar, så kommer vel til Norge iløpet av Mars GJETTER jeg.

Ellers kommer også Samsung Galaxy S2, med like heftige spesifikasjoner som Optimus 2X. (Kankje bedre?)

Jeg er nå forelsket i Droid 2 Global, men den får du jo ikke kjøpt i Norge.

 

Så jeg personlig ville vente på Tegra 2 mobilene, så du ikke får et baksmell bare 2 måneder etter at du har kjøpt deg ny mobil.

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare flytte apps til sdkort da? så får du plass på telefonen. Desire har vel 2.2?

 

Om du har hatt en Desire uten root så vet du svaret selv...

 

Selv om en flytter programmer til SD så tar de plass på telefonen.

 

Langt i fra alle programmer kan flyttes over, og et par av de som krever mye plass kan ikke flyttes over. Feks er google maps, facebook, contact storage, flash mm.

 

Så snart telefonen går under 15 MB ledig plass så kommer det en advarsel om lite plass. Helt i orden dette, bortsett fra at når denne advarselen er kommet så "låser" telefonen seg. Det som skjer da er at den ikke mottar mms, den mottar ikke lengre epost og en blir nektet å legge inn nye programmer.

 

http://www.fudzilla.com/mobiles/item/21291-lg-confirms-optimus-2x-launch-date

 

Kan forhåndsbestilles hos cdon tror jeg, så at de hadde satt en prislapp på 4300kr.

 

LG Optimus one koster jo 1700kr++ og er jo grei "reserve" telefon imens..

Ellers må du vel skaffe deg en Desire nr. 2, kommer ikke på en annen tlf nå.

 

Ja det ble en Desire nr to på meg. Så snart den ene er tilbake i fra verksted blir den solgt, og så snart LG Optimus 2x er tilgjengelig blir den siste Desire solgt også. Selvsagt litt avhengig av tilbakemelding en får på Optimus 2x i tester og slikt, men det er virkelig en telefon jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikke hvorfor folk sier at en bør vente på tegra2, kjappere CPU osv. Hva skal man med det? Dagens CPUer gjør jobben helt fint. Kjappere prossessorer vil kreve mer strøm (ikke nødvendigvis økning proposjonalt med ytelsesøkning, men fortsatt økning.)

 

Sitter og vurderer en Desire HD personlig, men har jo selvsagt tenkt det samme selv. Hva om jeg venter? Man kan alltid vente.

Lenke til kommentar

Forstår egentlig ikke hvorfor folk sier at en bør vente på tegra2, kjappere CPU osv. Hva skal man med det? Dagens CPUer gjør jobben helt fint. Kjappere prossessorer vil kreve mer strøm (ikke nødvendigvis økning proposjonalt med ytelsesøkning, men fortsatt økning.)

 

Sitter og vurderer en Desire HD personlig, men har jo selvsagt tenkt det samme selv. Hva om jeg venter? Man kan alltid vente.

 

 

Tror nok at Tegra 2 vil bruke mindre strøm en prosessorene du finner i dagens toppmodeller.

Lenke til kommentar

Tror? Logikk tilsier noe annet. Eneste grunnen jeg ser for meg at den skal ha lavere power consumption er at det er integrert CPU og GPU(med de fordelene som følger)

 

Ser fortsatt ikke poenget med dualcore i telefoner. Selv med dualcore vil man fortsatt kjøre minst mulig programmer om gangen for å spare strøm. Så hva er da poenget? De burde jo klart å lage ENDA mer effektive og kjappe singlecore prossessorer.

 

Trodde egentlig Tegra 2 var myntet tablet o.l

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Tror? Logikk tilsier noe annet. Eneste grunnen jeg ser for meg at den skal ha lavere power consumption er at det er integrert CPU og GPU(med de fordelene som følger)

 

Ser fortsatt ikke poenget med dualcore i telefoner. Selv med dualcore vil man fortsatt kjøre minst mulig programmer om gangen for å spare strøm. Så hva er da poenget? De burde jo klart å lage ENDA mer effektive og kjappe singlecore prossessorer.

 

Trodde egentlig Tegra 2 var myntet tablet o.l

 

Prosessoren i seg selv er mer strømgjerrig. I tillegg kan to kjerner klare samme oppgave på lavere klokkefrekvens en hva en kjerne klarer, og lavere klokkefrekvens krever mindre strøm,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...