Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forandret meg helt, blitt en "dårligere" person.

Gjest Badass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, benytter meg av gjesteposting siden folk jeg kjenner nørder forumet iblant. Og jeg vil helst ikke at de skal vite alt. Skriver dette i helse forumet rett og slett fordi det går utover min psykiske helse føler jeg.

I det siste har jeg forandret meg mye. Gjort masse rart og blitt en helt annen person.

Begynte for alvor nå i det siste, men føler det har vært med en stund.

Er 15 år, gutt, så dere vet det.

For 8-9 mnd siden begynte jeg å snuse, for å teste det ut, egentlig for å være med i gjengen siden mange av vennene mine snuste. Akkurat rundt den perioden fikk jeg meg jobb som gjorde at jeg kunne forsette med dette, og begynte straks å bli avhengig til en viss grad. Siden den gang har jeg brukt 11 000 kroner på snus. Har alltid vært litt lat og forsovet meg en del, men det tok rett og slett overhånd etter sommerferien, begynte i 10. klasse og for meg, et veldig viktig år. Er en flink elev og hatt 5 i snitt gjennom hele ungdomskolen. Men jeg begynte å forsove meg, først bare 5-15 minutter, men etterhvert 2 timer, og verre ble det, nå er det dager jeg ikke går på skolen i det hele tatt, dager jeg kommer klokken 12.

Grunnet dette forventer jeg å få karakterboken min full med "Ikke Grunnlag for Karakter". Jeg har en eldre bror som har vært flinkere enn meg på skolen, og grunnet dette føler jeg at foreldrene mine forventer det samme av meg, men føler meg relativt lei det, og har bare gitt opp.. Når kjæresten min gikk bak ryggen min med bestekompisen min tok det meg, et halvt år å komme over henne, og 2-3 mnd til for å komme over henne skikkelig. Hun gikk jo selfølgelig i klassen min så måtte se henne hver dag. Etter 9 mnd ble det slutt med hun og den nye kjæresten(Var ikke kompisen min, en annen fyr), da kom hun grinene til meg og jeg trøsta henne. Etter det var det fort gjort og vi rotet en del igjen. Konge når jeg nettopp var blitt ferdig med henne.

I det siste med skolegreiene har foreldrene mine og jeg kranglet som bare det, ting har blitt gjort for å få meg på skolen men jeg klarer bare ikke komme meg opp, får meg ikke i seng, vil ikke legge meg, som om jeg gruer meg til dette. Jeg føler at de folka som var gode venner før bare har 'fade away'. De folka jeg begynte å henge med er folk som er ute hver helg og drikker, sloss og røyker hasj. For å være med de henger jeg med på og drikker, røyker hasj og sloss en del. Hvis noen så mye som kaller meg 'homo', 'taper' eller noe annet flyr jeg på de, og hvis noen rører meg er de jeg føler er de virkelige vennene mine der for å hjelpe meg. Vi gjør en del faenskap også, stjeler biler, kjører i fylla/stein og gjør stort sett mye ulovlig.

Til tross for alt dette føler jeg meg noen lunde glad, føler meg i livet. MEn alikavell savner jeg mitt gamle liv, hvor jeg hadde de andre kompisene, kunne gå hjem til foreldrene mine og skryta av enda en 6'er på skolen. Være i seng 22:00. Spille fotball, trene, henge med 'gode' folka og gjøre lovlige ting. Ikke stjele, banke opp folk(selv om jeg nyter å skalle noen ned eller ta noen slag for kompiser, det føles kanskje jævlig der og da, men er deilig å vite at det ikke bare er de som backer deg, men du backer de også.)

Blir kanskje litt langt nå, men måtte få det ned på papir, hiver kanskje inn noe annet som et innlegg hvis det er mer jeg vil gå dypere i, eller annet jeg vil fortelle om, har btw sittet oppe hele natta fordi jeg ikke vil sove.

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så, hva er det du vil? Ha hjelp?

Det du trenger er bare viljestyrke til ikke dilte etter alle andre. Så mye mer er det vel ikke.

Men du kan jo sikkert starte med fotball og trening og slikt igjen og få noen andre venner via der?

PS: Ikke mye vits å resservere et inlegg som anonymus

Endret av Dj_Evelen
Skrevet

Egentlig bare få det ut, ned på papiret, noen oppmuntrende ord hadde gjort godt.

Vært hos psykolog, snakket med helsesøster, men virker som de bare vil få jobben sin unnagjort.. Alt jeg gjør nå er blitt en vane, vet ikke hvordan jeg skal forandre meg igjen, og føler ikke at jeg har nok positiv energi til å gjøre noe.. Når jeg først sover, sover jeg lenge, kan være våken 12 timer for å sove 12 timer, våken 18-20 timer for så å sove 25 timer..

Skrevet

Små steg av gangen? Skriv ned hva du ønsker å endre ved livsstilen din, skriv ned HVORDAN du skal gå frem for å imøttekomme ønskede endringer. Skal hvisnok gjøre underverker. Og ja, det er viktig at du faktisk skriver dem ned. Gjør det gjerne her på forumet, samt lag en utskrift som du ser på hver dag.

Gjest Still TS
Skrevet

Har så fryktelig lyst å flytte hjemmefra, pga all krangling, diskusjoner og skriking som foregår hjemme.. Klarer ikke konsentrere meg i lengden hvis det iikke er noe jeg finner interessant/gøy. Som f.eks skole får jeg ikke til lengre, samt. andre ting gjør med nedfor..

Skrevet

Oppmuntrende ord, oppmuntrende ord, oppmuntrende ord.

Ellers:

-dritbra innlegg. Trådstarter, altså.

Du vet hva du vil, og hva du IKKE vil. Men synes som om du (foreløpig) ikke selv klarer å ta styringen.

Det kan endre seg. Eller ikke.

Men tipper at du klarer deg godt til slutt, du holder vel bare på å bli voksen. Og klart, det hjelper at du er smart og har vist evne til å jobbe med fag over tid tidligere.

Men si noe om det presset du føler fra foreldrene dine om skoleprestasjoner vs. din eldre bror. Forklar dem at du er en annen person enn ham, og at du har andre sterke og svake sider. (Om de ikke har oppfattet det allerede!) Det er jo mulig at du tar feil, og at de forventningene som du tror at foreldrene har, ikke stemmer med virkeligheten?

Nåvel. All the best!

:new_woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...