Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datan sviver men ikke bilde..?


Anbefalte innlegg

Halo, skulle bytte CPU vifte her om dagen da den gammle hva utslitt, satte i en orginal vifte som følger me cpuèr og hadde selvførgeli tatt av alt av strøm før jeg begynte, men etter eg hva ferdi å skulle starte datan så starter den i 5 sec ca så skrur den seg av å på igjen etter ca 5 sec å står den bare å suser å får ikke noe bilde på sjærmen, har også prøvd å bytte sjærmkort og byttet plass på ram brikke men ingen forsjell.. hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om alt du gjorde var å bytte vifta, så skulle det være liten sjanse for at noe gikk galt, men det er jo mulig noe har blitt kortsluttet etter bytte. At vifter og disker spinner opp, betyr bare at de får strøm, men at maskinen ikke kommer seg videre etter det. Du kan jo f.eks sjekke om pinner i CPU-sokkelen ikke er bøyde og at ingenting bak hovedkortet får kontakt med det. (Chassis etc).

Lenke til kommentar

Om alt du gjorde var å bytte vifta, så skulle det være liten sjanse for at noe gikk galt, men det er jo mulig noe har blitt kortsluttet etter bytte. At vifter og disker spinner opp, betyr bare at de får strøm, men at maskinen ikke kommer seg videre etter det. Du kan jo f.eks sjekke om pinner i CPU-sokkelen ikke er bøyde og at ingenting bak hovedkortet får kontakt med det. (Chassis etc).

 

ok, har hatt oppe cpu`n å sett men det ser fint ut der, men har enn gammlere cpu brikke eg kan prøve, har en liten misstanke om hk har tatt kvellen. -_-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...