Gå til innhold

Billig og helt grei dedikert server, eventuelt VPS?


hakonvl

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet ikke om dette er riktig plass å poste emnet.

 

I allefall, jeg og 10-15 venner skal spleise på en server til Minecraft. Vi har kommet frem til tre alterntativer etter å ha hatt serveren hjemme på vanlige hjemmenettlinjer med alt for mye lag.

1. VPS

2. Dedikert server/Colocation

3. Leie ren Minecraftserver

 

Jeg tror vi har mest lyst på en av de to øvertste alternativene. Større frihet til å legge inn flere tjenester, websider og mer kontroll generelt. Vi håper også å få inn en del flere spillere etter hvert, og da er det greit med en fleksibel løsning.

 

Det billigste blir kanskje en VPS, men jeg er litt bekymra for CPU. Hvor mye pleier man å ha tilgjengelig?

Jeg antar at vi prøver dette først.

 

Ellers har jeg sett på en del dedikerte servere, det er en del dyrere men jeg tror det går bra.

 

Av firmane jeg har sett er det to alternativer jeg ser utpeker seg. Hetzner.de som en venn av meg meg samme bruksområder og giga-international.com. Giga international er litt for billig, og kommentarene jeg leser på nettet er heller ikke noe særlig.

 

Er det noen som vet om noen gode firmaer som holder på med dette? Vi trenger i allefall 1gb RAM, aller helst 2gb. HDD har ikke noe å si, men det er fint om de ikke er alt for treige, men jeg vet ikke hvor stort utspill dette har for oss. CPU er det greit om det er litt kraft i, men det er ikke det som er det største problemet. 1 kjerne skulle holde da Minecraftserveren ikke vil klare å dra nytte av begge to samtidig enda.

Vi er ikke så kresne på båndbredde heller, og en IP holder fint. Fint om serveren er i Europa uten for mye ping herifra.

 

Tjenestene som skal kjøres er i første omgang:

- Minecraftserver med hMod og en del plugins (Java-basert)

- Apache med PHP

- MySQL

- SMTP og POP3

- SSH

Debian 5, eller en eller annen form for Linux er også fint.

 

Vi har et domenenavn tilgjengelig som nå ligger hos one.com sammen med websiden vår, men jeg tror vi flytter alt over på denne serveren. Det er også mulig at vi kjøper et domenenavn til senere.

 

Takk. Innlegget er relativt rask skrevet, så bare spør om det er noe mer som mangler.

Endret av Rockie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Futurehosting og deres tilbud her: http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1005490

 

Ca $39/mnd for en VPS med 1 GB RAM.

 

Har brukt dem i flere år selv og er kjempe fornøyd. De har utrolig bra service og support, god hardware, raske servere osv.

Og de har servere i England.

 

Kan anbefale dem på det sterkeste.

 

Men skal du ha enda bedre kvalitet og hastighet, er EuroVPS.com selskapet for dere, men det koster penger da. €40/mnd for 1 GB RAM der. For en Linux server.

Lenke til kommentar

Så lenge du er kjent med Linux og kan håndtere en server selv, så er vel Hetzner.de greie de.

Men om du ikke vet hvordan du holder en webserver oppdatert og hvordan du sikrer den etc, så bør du velge noen som tilbyr "managed" support.

Etter å ha vært veldig aktiv innen webhotell de siste 11 årene, så har jeg lært at billige priser stort sett betyr et dårligere produkt siden de må presse flere folk inn på samme hardware.

 

Av kjente selskaper som er store, seriøse og har holdt på en stund, som leverer god service og support sammen med god hardware her i Europa så er det:

Futurehosting.com, EuroVPS.com og SolarVPS.com jeg anbefaler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...