Gå til innhold

Tjenesteudyktig, men vil inn!


Joakim-M

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mitt navn er Joakim, er 17 år og er for tiden i USA som utvekslingsstudent, men kommer hjem i sommer for å ta tredje året mitt. I går fikk familien min brev om at jeg ikke kommer til å tjenestegjøre i Forsvaret i fredstid, noe som jeg har drømt om siden jeg var liten gutt og har hatt sterke drømmer om, trent målrettet mot i flere år, og vil gjerne bli i Forsvaret for en lang karriere. Jeg vil tørre å påstå at jeg høyst sannsynlig er en av de som er høyest motivert for en tjeneste i Forsvaret, men i går kom da skrekkbeskjeden jeg har hatt mareritt om å få - Jeg er ikke innkalt til Sesjon Del 2 fordi jeg er tjenesteudyktig.

 

Er det en sjans i havet for at jeg som en motivert, sunn og frisk ungdom med god psykisk og fysisk helse har mulighet for innkallelse alikevel?

 

PS: Jeg har slitt med migrene i mine yngre år, men har vokst fra meg så og si de nå, pluss at jeg har et svakt nedsatt syn (-0,25 og -0,75).

 

 

Mvh,

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som bor i utlandet det året de får innkallelse til sesjon, de blir nemlig ikke innkalt. Fordi de bor ikke i Norge, men send en mail til VPV å be om å få papirene på hvorfor du ikke blir innkalt, når du har fått dem så skriver du en skriftlig klage og sender dem.

Endret av AyeAye
Lenke til kommentar

Ring 03003 til Vernepliktsverket. De ordner opp i alt sammen, og sikrer deg en innkallelse til sesjon del 2 snarest om du ikke har store helseproblemer som er verre enn de som du har beskrevet her. Mail bør du ikke sende da dette gjelder innkallelse til sesjon del 2, men RING nummeret over! Da hjelper de deg med en gang.

Lenke til kommentar

Det er billigere for han å sende en mail, ventetiden på brevet blir like lang uansett

 

Billigere ja, men mailen svarer VPV på etter 4-5 dager. Dessuten får han forklart problemet lettere over telefon og noen tar seg direkte av det, i og med at når man ringer 03003, så får man en meny hvor man kan bli direkte satt over til en person som tar seg raskt av det.

Lenke til kommentar

Din e-post er mottatt. En ny sak med saksnummer er opprettet. All e-post som gjelder denne saken vil ha dette saksnummeret i emnefeltet. Når du svarer på en slik e-post, vennligst ikke fjern saksnummeret fra emnefeltet.

 

Din e-post vil normalt bli behandlet i løpet av 5 virkedager. Om din henvendelse inneholder en formell søknad (for eksempel søknad om utsettelse eller fritak), vil saksbehandlingstiden være ca. 4-6 uker. Alle søknader besvares skriftlig per brev.

 

 

Gjelder e-posten ditt personlige vernepliktsforhold?

I mange tilfeller trenger vi å vite hvem du er. Har du glemt å fortelle hvem du er, send svar på denne e-posten med fødselsnummer (11 siffer) og fullt navn. Behold emnefeltet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...