Gå til innhold

Noen som har laget sitt eget spill???


Anbefalte innlegg

Ikke for å virke negativt men hvis det blir ganske mange så tror jeg det blir bare surr. Man skal være ganske flink for å få det til å funke hvis mange blir med. Kaos spør du meg. Når mange mennesker som aldri har jobbet sammen før skal gå sammen for å danne ett spill, blir det stort sett kaos. Når det kommer til programmering, vil stort sett 1-2 stykker gjøre nesten alt. Det er vanskelig hvis 10 stykker skal sammarbeide med samme kode. Plutselig skjønner ikke han hva den koden gjør, så forandrer han litt på koden, og da skjønner ikke han som har laget det orginalt noe +++. Skal 10 stykker lage grafikken er det lett for at grafikken skiller seg ut flere steder i spillet.

 

Men selvfølgelig det kan funke veldig bra, men da trenger dere en skikkelig god og pågangsvillig "leder". Gleder meg for å se om det blir noe ut av det, og det hadde vært morsomt om det hadde funket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SimenAndre: Mye av det du sier er sant. Med mange mennesker involvert, særlig med stor avstand mellom disse så blir samarbeid vanskelig. Enda vanskeligere blir det når de forskjellige ikke har kunnskap om hvordan man skal kunne samarbeide i prosjekter. Mange tror dette går av seg selv, men det gjør det ikke. Man må være bevist på flere grunnleggende begreper innen systemutvikling og prosjektstyring for å kunne samarbeide med så mange involvert (tenker f.eks på roller, ansvarsfordeling osv), og kunne bruke disse i praksis. Selvfølgelig kan man la det gå og se hva som skjer, men dette vil føre til mye rot, fra rot til misnøye og fra misnøye til katastrofe :) Ihvertfall blir det vanskelig når folk har veldig forskjellig nivå og alle er i en så tidlig læringsfase. Her skal man eksprimentere og finne ut av ting og lære hvordan man skal løse problemene. Tror ihvertfall en del av deltagerne vil tjene på å lære mer om spillprogrammering på egenhånd før man starter slike omfattende prosjekt som dette her.

 

(bare avsluttet negativiteten til SimenAndre :D)

Lenke til kommentar
Hvis dere foretrekker å "go solo" blir jo det sikkert en artig opplevelse, men tenkte vi kunne kanskje starte et team som kunne kanskje skape et stort og bra spill som vi blir fornøyd med

Jeg føler at de fleste kommentarer til et "go solo"-prosjekt var rettet til meg. Vel, å fullføre et lite spill alene, er vel antagelig mye lettere enn å fullføre et stort et, med tre programmerere, fire modellere, to designere og en musiker. Jeg har som sagt ikke tenkt å lage noe massivt spill alene, men i hvert fall begynne alene. Å fullføre et MMORPG man kan være fornøyd med helt alene, er vel helt bortimot umulig. Må nok prøve å skaffe et lag senere, ja.

 

Tanken på å jobbe sammen med flere programmerere nå som et førsteprosjekt er veldig skummel. Tror ikke jeg ville klart det. Å kombinere koden fra tre forskjellige folk virker svært vanskelig, og tror det er best jeg holder meg unna noe slikt helt i begynnelsen. :-?

 

Uansett, lykke til. ;)

Lenke til kommentar

jeg tror at å skape et spill sammen som en gruppe, krever systemutviklings kunnskaper "up the wazoo" får å si det slik, eller ikke kunnskaper, men selve utførelsen av sys utviklingen's ånd, for å si det slik...

 

alt skal planlegges, programmeres, samkjøres, testes...det er et himmla stress, selv for et lite skoleprosjekt på 5 personer med et "lite" javaprogramm på en 10-15 tusen linjer...vi hadde en person som praktisk talt ikke foretok seg noe programmering...han stod "bare" for systemutviklingsdelen og prosjektstyringen...

 

men for all del, med tett nok sammarbeid er alt mulig!

Lenke til kommentar

Stemmer nok det med tett nok sammarbeid.

 

Kanskje lurt å starte opp alene til sitt første spill og lage et lite som kun DU har full kontroll over og er det noe galt så vet du hva det er umiddelbart. Vi kan jo kanskje teste teamwork etter noe erfaring og testing av programmering ol. hvis det er ønsket. Tror ikke f.eks alle i Blizzard eller ID Software starta opp i team, de har nok suttet og "nerda" foran maskinene og C++, VB eller hva det måtte være i en periode alene før de ble "store".

 

Alt er mulig og jeg er åpen for nye ideer, derfor mitt forslag :)

 

Hva slags spill har dere tenkt å starte på da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...