Gå til innhold

Seriøse Asus P4C800-Deluxe problemer!!!

Betroz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tidligere en tråd ved navn "P4C800-Deluxe og Geil PC3500 Ultra problemer!". Laga en ny tråd forde jeg enda har problemer!

Handla nye deler for noen dager siden :

- Asus P4C800-Deluxe

- P4 3.0 HT med Swiftech MCX4000B ribbe og 26dB Papst

- Corsair TWINX1024-3200LL 1GB RAM

(PSU er en 431W Enermax)

Prøvde først med Geil PC3500 Golden Dragon Serie, GD3500-1000DC minne. Satte innstillinger i BIOS til alt på max timeings, 2.85V og Turbo Mode. (1007 BIOS). PC'n viste da ikke POST engang! Gikk inn i BIOS og satte RAM timeinger til by SPD, men beholdt fortsatt Turbo mode. Heller ikke denne gang kom POST! Uten Turbo kommer jeg inn i WindowsXP, men PC'n er ikke stabil i Prime95. Dette er med ALT på default!

Jeg lånte en 512MB Corsair XMS3500C2 brikke av en kamerat. Denne klarer fint alt på max! Testa litt overklokking. CPU på 3300 Mhz og minne på 220 Mhz og aggressive innstillinger med TURBO. Stabilt som ett fjell! Prime95 i over 16 timer!

Så bestemte jeg meg for å sende Geil RAM brikkene tilbake og bestille Corsair TWINX1024-3200LL brikker. Fikk dem i dag.

Med alt på default i BIOS får jeg ca. 4500 MB/s i SiSoft Sandra MAX3 og den er enda stabil i Prime95. Uten å OC prosessor, men bare sette høye timeinger på minne så har jeg enda problemer! Disse brikkene er laget for DDR400 og 2-3-2-6 C1! Selv på 2.85V klarer ikke brikkene høyere enn 2-3-3-7 C1 Setter jeg på Turbo mode i BIOS, så kommer ikke POST frem med Corsair brikkene heller!

Etter å ha prøvd både Geil og Corsair, så har jeg kommet til at det MÅ være mitt Asus P4C800-Deuxe hovedkort som har skylda.

Hva bør jeg gjøre? Sende hovedkortet også tilbake!? Kjøpe Abit isteden?

Sette pris på alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo slik at Corsair IKKE anbefaler TWINX-3200LL til 865/875 chipset motherboard. XMS3500 er den brikken de anbefaler (og jeg selv har god erfaring med).

Code#

Skrevet

Leste nettopp test på OCShoot på et par Golden Dragon brikker. Der nektet de å kjøre på spesifisert hastighet på standard spenning. Smelle til med litt mer vdimm kanskje?

Skrevet
Nå er det jo slik at Corsair IKKE anbefaler TWINX-3200LL til 865/875 chipset motherboard. XMS3500 er den brikken de anbefaler (og jeg selv har god erfaring med).

Code#

Hvor står det? De fleste hardware siter på nettet bruker Corsair TWINX3200LL i sine tester på både AMD og Intel plattform.

Hvis dere leste det jeg skrev, så testa jeg med 2.85V på rammen. Det er den høyeste innstillingen på Asus kortet.

Skrevet
jeg får 4575/4575 med default innstillinger på et asus p4c800 kort resten ser du i siggen

Er vel normalt da. Bare det at i SiSoft Sandra 2003 MAX3 så får de litt over 5000/5000 i minnetesten på ett i875P CL2.0 system. Sjekk selv.

Virker som at BIOS 1008 hjalp endel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...