Gå til innhold

P800 - slår inn på høytalere ol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At mobiltelefoner slår inn på høytalere er helt normalt, selv om man her telefonen på lydløs. Det er derfor man må slå av telefonen på konserter.

 

På P800 kan du allikevel unngå dette problemet, ved å skru den i "Flight modus", da den skrur av radiosenderne.

 

P800 er en stor mobil med masse funskjoner og krever derfor mye batteri. 3-4 dager blir vel derfor normalt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NiCd tåler det ikke!

NiMh skulle tåle det, men tåler det ikke!

LiIon har de vel vært litt mer forsiktig og sier at det tåler det bedre.

Tenker det er samme greia med LiPolymer. Dette er et problem vi aldri kommer til å bli kvitt i batterier, mener jeg.

 

(En teori om at det kreves mer og mer forskning for hvert lite steg fremover i batterilevetid. (Vet ikke om dette er tilfelle, men dette er den følelsen jeg har.) Mao en konvergent geometrisk rekke, eller tenk deg en omvendt proporsjonal kurve med den deriverte av fremgangen langs y-aksen, og forskning/arbeid ilagt langs x-aksen.)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Navyshark;

Batteriet på telefonen din mister mye levetid for hver gang du "småladder" den.

For og utnytte batteriets levetid fult ut skal den lades helt opp, så lades helt ut igjennom hele levetiden til mobilen.

 

-Twisty

 

Dette er eg ganske sikker på att ikke stemmer lengre! Nå som de fleste mobilbatt er "lithium"(staves kanskje ikke slik) batteri så kan du "smålade" batteriet så mye du vill uten at det skal ta skade av det.

 

Finn gjerne fakta viss dette ikke stemmer!

Lenke til kommentar
Navyshark;

Batteriet på telefonen din mister mye levetid for hver gang du "småladder" den.

For og utnytte batteriets levetid fult ut skal den lades helt opp, så lades helt ut igjennom hele levetiden til mobilen.

 

-Twisty

 

Dette er eg ganske sikker på att ikke stemmer lengre! Nå som de fleste mobilbatt er "lithium"(staves kanskje ikke slik) batteri så kan du "smålade" batteriet så mye du vill uten at det skal ta skade av det.

 

Finn gjerne fakta viss dette ikke stemmer!

 

NiMH batterier skal også være fri for minneeffekt på papiret men alle som har brukt det kan bekrefte at det har minne effekt.

 

Li-Ion skal også være fri for minne effekt og etter å ha brukt Lithium-Ion batteri en stund må jeg si at det virker som at det blir dårligere med dårlig lading, men det blir fort ganske dårlig og så holder det seg ganske stabilt lenge. Har hatt mitt i over et år nå og det funker enda. Har nesten ikke blitt dårligere det siste halvåret.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om hva katta di heter? Neppe noen her på forumet. Dette forumet er for snakk om Mobiltelefoner. Ikke kattenavn.

 

Edit:

På Amobil/hardware.no sitt forum er det en Off-Topic avdelig. Der finner man blant annet kategorien Søppel med forklaringen "Usmakelig, irrelevant materiale som dere ikke klarer å holde for dere selv." og Annet med forklaring "Alt annet man måtte ha på hjertet."

 

Post heller kattenavn der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...