Gå til innhold

Mange UFO-er er kanskje kulelyn


Anbefalte innlegg

Den australske astrofysikeren Stephen Hughes mener at enkelte UFO-observasjoner kan forklares som kulelyn eller andre atmosfæriske fenomener.

 

Forskeren har gjort en detaljert studie av en uvanlig hendelse i 2006 da store meteorer ble observert over Brisbane. Meteorene var synlige samtidig som et grønt objekt rullet over nærliggende fjell, melder BBC News.

http://www.aftenposten.no/viten/article3935748.ece

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-11877842

 

Etter min mening var det slett ingen dum tanke. Men hva er egentlig kulelyn? Sånn sett er vel forklaringen et uforklart fenomen. :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kulelyn er vel ikke så godt forstått, men det er derimot observert mange ganger, og er betraktelig mer virkelig og sannsynlig enn ufoer.

UFO-er er da både virkelige og sannsynlige. Alle objekter som flyr og ikke er identifisert er UFO-er. Mange av dem er riktignok ikke ekte UFO-er, men ULF-er (Uidentifiserte Lysende Flekker). Det som ikke er sannsynlig er at vi har hatt besøk av vesener fra et annet solsystem.

Endret av oppvaskkost
Lenke til kommentar

Jeg har sett en rund lysende kule på ca 5 diameter som fløy rett over over trærne 50 meter unna huset mitt. Gjenstanden hadde en fart på ca 60 km/t. Om dette var kulelyn, får jeg nok aldri vite, men helt klart en interresant opplevelse :) Det var på kvelden, og det var ikke dårlig vær den dagen, så var det kulelys så var det rett og slett lyn fra klar himmeel :!:

Lenke til kommentar

Kulelyn er vel ikke så godt forstått, men det er derimot observert mange ganger, og er betraktelig mer virkelig og sannsynlig enn ufoer.

UFO-er er da både virkelige og sannsynlige. Alle objekter som flyr og ikke er identifisert er UFO-er. Mange av dem er riktignok ikke ekte UFO-er, men ULF-er (Uidentifiserte Lysende Flekker). Det som ikke er sannsynlig er at vi har hatt besøk av vesener fra et annet solsystem.

Utrolig å se hvor sikker du kan være på at romvesen ikke har besøkt jorden noen gang! Jeg personlig tror ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne vite om vi har hatt, har eller vil få besøk av andre super sivilisasjoner.

Endret av jord
Lenke til kommentar

Utrolig å se hvor sikker du kan være på at romvesen ikke har besøkt jorden noen gang! Jeg personlig tror ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne vite om vi har hatt, har eller vil få besøk av andre super sivilisasjoner.

Ingen kan idag heller vite om jorda er her (joda, flytter seg iforhold til posisjon iforhold til sola, blabla) imorgen, men sannsynligheten for det er så stor at det er tullete å frykte noe annet.

Lenke til kommentar

Utrolig å se hvor sikker du kan være på at romvesen ikke har besøkt jorden noen gang! Jeg personlig tror ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne vite om vi har hatt, har eller vil få besøk av andre super sivilisasjoner.

Ingen kan idag heller vite om jorda er her (joda, flytter seg iforhold til posisjon iforhold til sola, blabla) imorgen, men sannsynligheten for det er så stor at det er tullete å frykte noe annet.

:huh:

Lenke til kommentar

Jeg personlig tror ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne vite om vi har hatt, har eller vil få besøk av andre super sivilisasjoner.

Ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne fastslå at det aldri har funnes reinsdyr som kan fly, heller.

 

Jeg skrev forresten usannsynlig, ikke absolutt sikkert.

Endret av oppvaskkost
Lenke til kommentar

Jeg personlig tror ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne vite om vi har hatt, har eller vil få besøk av andre super sivilisasjoner.

Ingen mennesker på denne jord er i en posisjon til å kunne fastslå at det aldri har funnes reinsdyr som kan fly, heller.

 

Jeg skrev forresten usannsynlig, ikke absolutt sikkert.

Ehh, jo reinsdyr kan jo fly de da.

Hvordan ellers kan nissen få sleden sin opp i 63 000 km/h som i følge Discovery Channel er hastigheten den må holde for og klare og levere alle gavene?

Flyvende seler?

Det er jo bare usannsynlig, og vi får jo gavene våre.

Oppvaskkost, nå må du skjerpe deg. Du kan ikke begynne og blande sammen fiksjon med en så etablert vitenskapelig korekthet som at Reinsdyr kan fly.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...