Gå til innhold

grunnet mangel på oc projekter..


Anbefalte innlegg

OK. Vi hører mye om alle disse projektene som er så brillefine, og helt "Grensesprengende"(satt på spisen).

Men vi ser lite til de.

 

Jeg skal innrømme at det e en prestasjon å fåen p4 2.4ghz på 3.5. det er faktisk veldig bra! men: det er fint lite annet!!

 

da skjønner dere kanskje hva jeg har tenkt til å foreslå!

 

1: hva med å bruke kronerullinga til å få tak i diverse cpuer?

siden dere er sponsert av diverse seleskaper, så kanskje dere kan få litt exra service fra de når det gjelder å finne gode oc steppinger.

Komplett.no og Quad burde ikke ha noe imot litt extra profilering vel?

 

2: Hva med at brukerne av overklokking.no kan sende inn cpu'n sin for å få de testet med exempel vapo og abitkort ved optimale omstendigeter?

dermed kan oxo n00biez finne ut hvilken cpuer som burde kjøpes enkelt, uten å spørre i forumet..

 

Jeg synes egentlig begge ideene mine burde vurderes, om dere ikke vil helt miste "tilhengerskalren" deres :wink: ...

For denne ideen trur jeg har potensialet til å løfte ok.no flere hakk opp til "gamle høyder" om dere missforstår meg rett..

 

Ps: jeg begyner og gå temmelig lei av tester av "sossekabbizzer" som lian li og lepont. det er ikke alle av oss som har råd til de greiene, og de er "penere" en de er bra. det er en stund siden, men jeg husker ocshoot.no testa et avantech "server" kabinett..

det er bedre egnet en lian li, med sine über klønete vifteplasser..

hva med å teste noen addtronics eller andre "skikkelige" kabbinett?

 

som jeg har sakt før, dere er litt for "kosmetiske" i hva dere tester, selv om dere har skjerpet dere litt i det siste..(ros :D )

 

mvh

El Diablo 21 :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den første ideen din synes jeg er god, men den andre tviler jeg på vil fungere.

 

Når man skal overklokke for å komme lengst mulig vil det alltid være en risiko. Hvis noen brukere sender inn cpuer og disse blir ødelagte kan ikke ok.no betale for alle disse. Det vil kunne bli veldig dyrt.

 

Å bruke kronerulling til å kjøpe inn cpuer er jo en veldig god ide. Det er sikkert flere webshopper som kan gi gunstige priser da det er god reklame, og det er sikkert ikke noe problem å få tak i noen cpuer med god stepping heller.

 

Håper på mange flere overklokkingstester av cpuer i tiden som kommer :yes:

 

edit: Dere kan jo også selge cpuer som er ferdigtestet. Dere får nok en god del penger for prosessorer som viser seg å være overklokkingsvennlige (iallfall slik at regnskapet går opp)

Lenke til kommentar

Forslaget om å la brukerne sende inn egne komponenter har vært oppe før, og vi akter ikke å ta ansvaret for slikt. Som "It's me" sier: vi måtte erstatte evt. ødelagte komponenter, og sånt noe er det for å si det rett ut rævva økonomi i. :)

 

For øvrig kan jeg ikke si annet enn at vi har visse planer - men det er kommet komplikasjoner i veien, slik at planene er utsatt.

 

For øvrig er det andre ting på gang her som antagelig vil bli veldig godt mottatt. Det blir færre artikler om kjølere, og mer fokusering på casemods og i første rekke overklokking. Det tar bare litt tid å få på plass alt som trenges, men vi ligger ikke på latsiden - det lover jeg dere!

 

Kronerulleringen dekker foreløpig ikke en skikkelig prosessor, men vi skal se på saken - muligens spytte i litt selv. Etterpå tenker jeg vi vil selge prosessoren til høystbydende, og vi har snakket om å finne et godt formål å gi disse pengene til. For vi kan ikke "lodde ut" det vi kjøper for kronerulleringspengene blandt deltagerne - det er ikke lovlig.

 

Jeg beklager at ting tar litt for lang tid, men kan love at vi i løpet av høsten og vinteren skal finne på masse toillskap! :)

Lenke til kommentar

Det gode formålet kan jo være til ok.no så dere kan kjøpe flere cpuer og klokke dem. Det er ikke usannsynelig at dere får solgt det får en god del mere enn dere kjøpte dem for, og da vil det over tid ikke bli bruk for noen kronerulling.

 

Nå blir det å glede seg til høsten/vinteren :yes:

 

litt off topic, men har dere seriøst ikke lov til å lodde ut ting som er kjøpt ved hjelp av kronerulling? Det virker helt latterlig.

Lenke til kommentar

hva er en "skikkelig" prosessor da? regner ikke med at det er en p4? det har jo vært fint lit cpu oc her, og det lille vi har sett har jo vært intel..

 

en xp 1700 deilig stepping, som man forer 2.3 i volt, og setter i vapochill forexempel.. kjøpe arne anka sin? :D

en xp 2500 man modder i hjel da? direkte kjøling på coren med vann eller.no..

 

vi savner galskapen! det nye og uprøvde! ikke opptråkka løyper! noe litt uvanelig!

Lenke til kommentar

Er litt enig. CPU tester er greit nok, men litt kjedelig (det er nå meg da :) ) Ulempen slik jeg ser det er at det ikke finnes 2 kliss like CPU'er, så sjansen for at leserene skal kunne kopiere bragden er microskopisk. Jeg finner heller testing av utstyr til "nedkjøling" innpakning, og annen HW mer interessant. Her er resultatet noe mer fastsatt, så da blir det opp til leseren hva han eller hun kan oppnå på sitt system.

Men det jeg liker aller best er "gærne" prosjekter ;)

 

Og akkurat det sistnevnte er det ganske mange som ønsker.

Viser til tidligere polls: http://overklokking.no/diverse/polls.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...