Gå til innhold

[Løst] BitTorrent for Ubuntu (for dummies)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat fått Ubuntu-filserveren min opp å gå. Er heelt noob på Linux, så jo fornøyd med bare å ha tatt steget og installert :new_woot:

 

Viktigst for mneg nå er å få installert de programmene jeg har behov for. Dette er viktigere enn å lære Linux, i første omgang.

 

Har dere et forslag til en enkel og grei GUI-basert torrent-klient, som også kan administreres via en nettleser (fra andre maskiner). Husk at jeg kan i utgangspunktet ingenting om Linux. Alt jeg har installert til nå har vært tilghjengelig via Ubuntu software center - altså pek og klikk :blush:

 

Har prøvd litt på dette selv, og etter lmye googling, ser jeg jo at det er mye som finnes der ute. Det er ederimot ikke noe som utkrystalliserer seg som "defacto" valg. Er også litt redd for å måtte installere en masse web-servere m.m. , og måtte konfigurere alt sammen. Leste at Deluge har Web-UI. Fabt denne i softwrae-centeret, men mått tydeligvis installere Web-UI som en plugin, og den vil ha meg til å browse til installasjonsfilen (egg-fil) for hvor jeg har denne... dette aner jeg ingenting om.

 

Venter spent på forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha hatt både TorrentFlux, kTorrent, Transmission og rTorrent (med bla ruTorrent og wTorrent) så må jeg si at Transmission er det jeg har likt best.

Jeg bruker ikke webinterfacet så mye fordi jeg har en Transmission remote klient på PC'en mot servern (det finnes også klient til android for å koble seg til Transmission). Det var rett og slett enkelt å sette opp.

 

Sammen med Samba så har jeg nå på intern nettet 2 delte mapper på servern, Torrents og Downloads.

Torrents er en watchfolder der man kan legge torrent filer som automatisk blir lagt til Transmission.

Downloads er mappen der alt blir lagret.

 

Ved å endre umask i transmission configen og smb.conf så er det som lagres tilgjengelig for alle brukere som har tilgang til de delte mappene.

 

 

Og til slutt..

Velkommen til Linux

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...