Gå til innhold

Får ikke åpnet porter!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg får ikke til og åpne porter så jeg får lastet opp via uTorrent.

Jeg har NTE CPL5 boksen med trådløst nett.

Maskinen er koblet med kabel direkte til denne.

 

Har forsøkt og følge denne: http://www.arheim.no/wordpress/?p=286 men hatt lit hell her. Har prøvd diverse program også, men til liten nytte.

Noen som har tips eller meninger om hva jeg gjør feil?

 

Eller som sitter med fasiten på dette?!

 

Har ikke mye erfaring på området, så ikke bruk for store ord når du\dere skal forklare :)

 

 

 

- Lasse -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du suttet opp en statisk IP-adresse?

 

Hvor gjør jeg det?

 

 

Restartet du sentralen etter endringene? Sjekk også at det er lagret i sentralen etterpå.

Du vil jo få lastet opp med utorrent, selv om du ikke har åpnet port. Det vil bare være færre som klarer å koble seg til.

 

Jepp, og når jeg går inn på Mine sider på Altibox står alle endringene jeg har gjort der.

Men kan kanskje vær noe med IP adressen, som Kalars sa.

 

Og jeg har opphastighet på de fleste sider, men ikke på de beste. Er derfor jeg vil prøve og åpne portene. Er HDtorrents det er snakk om, hvis det betyr noe.

Endret av Caan
Lenke til kommentar

Når du ikke får lastet opp på noen spesielle sider/trackere, så skyldes dette at det finnes masse seedere der.

Husk også at selv "leechere" kan være seedere, som ikke laster ned 100% av en torrent.

 

Sjekk at ipadressen din (LAN), stemmer med den du har forwardet til i sentralen.

Det spiller ingen rolle om denne er statisk eller dynamisk, så lenge den stemmer med adressen du åpner portene mot.

 

Sjekker du porten med testen i utorrent? Options, setup guide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...