Gå til innhold

WD Green disker faller stadig ut


nems

Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter med begge 2TB diskene mine av type WD Green.

De faller ut i windows, gjerne med en popup fra windows som informerer meg om at det er no knussel.. En reboot fikser ting slik at de kommer opp igjen. Det skjer relativt sjelden, men fortsatt flere ganger i uken og ALLTID når jeg ikke er foran PCen.

 

Jeg har slått av alt i power settings slik at de ikke skal gå i dvale etc.

 

Jeg har byttet Minne, Hovedkort, CPU, PSU og Sata kabler og problemet med at de detter ut vedvarer.

 

mH8AG.png

 

Som dere ser feiler den ene på SMART verdier mens den andre viser "ok"

 

Legger også merke til at endel av diskene står som IDE, hvorfor er dette tillfellet?

Bla. SSDen min, men denne kjører på 6Gbs.. :)

 

 

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar!

 

Er det noen måte jeg kan verifisere hvilke disker som står til AHCI og ikke?

Jeg forandret de parameterene jeg kunne finne i bios til AHCI før jeg installerte Win og så vidt jeg vet skal samtlige av mine disker være i AHCI modus nå.

 

De dukker alle opp i "Safely remove hardware and media" listen hvis dette er en indikasjon.

 

 

Jeg har ikke forsøkt eliminasjonsmetoden da problemet er såpass uregelmessig, men dette KAN bli en mulighet hvis Dustin er vanskelige med RMA..

Lenke til kommentar

Takk for tipset!

 

Står msahci på samtlige disker.

 

Jeg skal ringe/maile Dustin og de bør sende nye disker før jeg returnerer, jeg har ikke mulighet til å backupe dataen som ligger der på noen annen måte.

 

Jeg har gode erfaringer med Dustin service fra før så jeg satser på at det ikke blir no problem.

Lenke til kommentar

Er det ikke noe feil med de må du sende inn de du fikk da, og da er de brukt så du må kjøpe de.

 

Vel den ene gir jo hele tre warranty flagg i SMART verdier i WD sin egen diagnose app, den andre gir ingen, men jeg skal alikevel prøve å få byttet den.

Men det er en god mulighet for at den uten feil i SMART verdiene er helt ok, og at den med feil forårsaker at begge dropper..

 

 

Men igjen, SMART er ganske ubrukelig da det ikke fanger opp alt av problemer så jeg kommer til å spille på det poenget.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem med min 2TB green caviar. Løsningen var å legge inn en annen ahci driver (fra chipsettprodusenten, i mitt tilfelle amd) enn den medfølgende windowsdriveren (som i følge diverse forum var synderen).

 

Skal skrive meg det bak øret ifall jeg får problemer igjen.

Siden den feiler på SMART verdiene så skal jeg uansett bytte den ene, venter på svar fra Dustin nå angående RMA. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...