Gå til innhold

Vinteren - En kreativ overklokkers drøm!


Anbefalte innlegg

så, endelig er den her! -14C ute as we speak, og muligheter for vanvittig bra temperaturer for de som enten åpner vinduet eller setter radiatoren ut. jeg gjorde det siste, og herregud for noen temps!

 

midt i eksamenstiden, så rakk ikke mer enn noen kjappe tester. oppfordrer herved alle til å teste det samme, og siden poste resultatene i denne tråden!

 

edit: kjapp test i Vantage viser at 1000Mhz på gpuene gikk fint, trenger kraftigere psu for å kjøre noe høyere (corsair 1000w holder ikke, lol)

 

preview:

post-88790-0-00521000-1291380683_thumb.png

post-88790-0-61800600-1291380718_thumb.png

post-88790-0-50654500-1291380763_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vurdert akuratt det samme, men vannkjølingen er forsatt ikkje montert da kabinettet ikkje er klart..

Har en true copper og eit par delta vifter liggende (220cfm typen, og 65db)

Ville nok fått fine temps på cpu da :) Men er det verdt å teste/fryse? Og ikkje minst.. Skade trommehinna..

Lenke til kommentar

Overklokka litt med den kalde lufta ute for noen uker siden jeg også, da med vinduet oppe og luftkjøling :p

 

Skjermkortet mitt likte det ihvertfall veldig godt. Max på vanlig luft i vantage var 815 coreclock. Med Kald luft var maks vantage 870 og 3dmark 03 kom jeg gjennom med 900 core :D

 

Da var det "bare" 1-2 minus ute. Får vel teste litt igjen mens det fortsatt er såpass kaldt. Er bare det at det blir så jævla kaldt å benche når jeg ikke har en radiator å henge ut av vinduet, men må ha ruta åpen og en gulvvifte som blåser den kalde lufta inn i pcn :p

post-131319-0-43404700-1291396580_thumb.jpg

post-131319-0-94473300-1291396721_thumb.jpg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Har bestemt meg får å sette på true copper og kjøre dual delta i push/pull i natt :) er ikkje kaldt nok enda:P

 

Kortid kan vi forvente mer extreme overclocking fra deg **dp**?

Synest extreme oc ikkje har verdt slik som det pleier i det siste, før (ca eit år tilbake) var det jo mykje flere som postet resultater ol med NL2 og dice, ss - cascade.

Lenke til kommentar

Gikk ikkje så bra med meg, 1090t'n er ikkje venlig i det hele tatt.. sjølv med 30C* load så ville den ikkje over 4.2ghz.

Rammen var heller ikkje villig. Dominator 1600 cl 7 klarte ikkje 1800 med stock timings. sjølv med ganskje så høg volt økning. Dette var med en vifte som blåste luft direkte på brikkene.

 

Kan dog vere hovedkortet som ikkje er heilt som det skal vere. Trodde nok virkelig att Formula IV skulle vere ganske så state of art. Er jo omtrent dyreste hovedkortet i am3..

 

Er vel kanskje eg som trenger å lese litt meir på ram oc. og kanskje litt om x6 også..

 

Og den siste triste nyheten er.. Det er blitt mildere. ligger rundt 0 å vipper, kunne godt tenke meg -10.. kanskje meir. Men var jo noke dritt med hørsels-vern når man skulle overclocke.

Men vist det blir kaldere før eg skal i militæret i januar skal eg virkelig klare noken gode resultater :)

Lenke til kommentar

Kondens kommer av temp forskjellen. Altså varm luft inneholder mer luftfuktighet enn kald luft, altså kjøler man ned varm luft vil man få kondens av det.

Men tror ikkje man vil få dette da hele pc'en er nedkjølt. Mulig eg tar feil i dette da. Så vist dette er feil. Så får de som veit seie ifra :)

Men er nok sikkert litt info å finne bare man orker å google :)

 

Er forsatt mild her som eg bur :dontgetit:

Så får vente med overclockinga litt til. Men fikk cpu opp på 4ghz med true copper uten å senke rom temp, så er faktisk mulig å oppnå litt ved mer kulde! :new_woot:

Lenke til kommentar

Har du to stk ut der?

 

Eg hadde jo samme temp med min phenom II x6 ved 1.55v @ 4ghz, og dette var på luft :)

Mulig I7 lager mer varme.. Eller att du ikkje har prioritert cpu nok på vannkjølingen.

Har sett att den pumpen skal klare lange / høge loops, Har sjølv en MCP655 liggende, ikkje fått testa den ut enda, håper bare den er stille og fungerer bra :)

Nå vil eg virkelig lage hull i betongveggen får å trekke slanger :dribble:

Lenke til kommentar

Har du to stk ut der?

 

Eg hadde jo samme temp med min phenom II x6 ved 1.55v @ 4ghz, og dette var på luft :)

Mulig I7 lager mer varme.. Eller att du ikkje har prioritert cpu nok på vannkjølingen.

Har sett att den pumpen skal klare lange / høge loops, Har sjølv en MCP655 liggende, ikkje fått testa den ut enda, håper bare den er stille og fungerer bra :)

Nå vil eg virkelig lage hull i betongveggen får å trekke slanger :dribble:

 

nekter å tro at du har samme temp LOAD i prime 95...

 

fornøyd med oppsettet, problemet er bare kondens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...