Gå til innhold

Hvor langt kan jeg gå ?


Anbefalte innlegg

Er ganske ny på overklokking men har lest meg opp en del på nettet og har bestilt meg en Corsair A70 som ankommer i morgen, da hadde jeg tenkt å sette meg ned for å overklokke.

 

Så kommer spørsmålene:

Hvor mye kan jeg klokke min prosessor uten å drive å endre noe i bios?

 

Og hvor mye tåler hovedkortet mitt?

 

Og til sist: har jeg for dårlig RAM?(bestilt meg 2GB til som og ankommer i morgen)

 

Specs til data står under.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alt kommer an på kor heldig du er...

Ca 3.8 på cpu vil eg tenke meg.. ram veit eg rett og slett ikkje.. ville ikkje godt over 1.45-1.5v på cpu, pass på temp, max core temp på din cpu er 62c* hovedkortet ditt slipper du å tenke på. øk fsb som normal, stopper det opp pga hovedkortet øker du nb volt med ca 3 knepp opp og prøver igjen.. mer om nødvendig.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan alltids sette ned mem multi, dette er en differanse mellom FSB og ram. så overclock cpu med underclocket ram for å finne ut av max frekvens på cpu. deretter kan du gjere det motsatte og finne ut kva rammen din klarer.

Ting som kan hjelpe får å nå høgere frekvens på ram er:

Sette løsere timings (høgere tall)

sette opp spenningen.

Lenke til kommentar

Vel, bios er best.. slik er det bare :) Og folk som har lyst å lære seg overclocking har jo en stor fordel med å kunne sin egen bios, lærer mer av å bruke bios. Og vist man ikkje har helt angst for å gå inn i bios er det mykje man kan endre på ol.

Dessuten trenger man å slå av C'nQ og litt andre strømsparings apps.

Men vist man vil bruke eit program så skal eg ikkje nekte for att dette også vil fungere. Veit ikkje kor godt dette fungerer da eg alltid bruker bios, og kanskje fin tweaker ved prog under benchtesting. (øke fsb 1 etter 1 ol)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...