Gå til innhold

kraftig minibærbar til spill/allround. -max 15000.


Anbefalte innlegg

Jeg driver å kikker etter en kraftig minibærbar.

 

 

Krav:

Upper limit er 13.3"

Helst max ca. 2kg.

Høyoppløselig skjerm

meget bra CPU

Mye ram (min. 4gb)

meget bra batteritid (4-5 timer minimum)

helst et OK skjermkort.

max 15 000,-

 

PC skal brukes på utenlandsreise og offshore. til film og spilling (Football Manager, og evt. litt andre spill)

 

Kikket på Dell Alienware M11x. specca den med dyreste prosessor; Intel® Core™ i7 640UM (4M Cache, 1.20 GHz), men er litt skeptisk til at denne er kraftig nok til å rettferdiggjøre prisen på ca 13 000,-

 

Er også usikker på om GeForce® GT 335M muligens er litt overkill med tanke på krav til batteritid.

 

Noen alternativer/tips?

 

takk!:)

 

edit: skifta upper limit til 13.3"

Endret av Nessa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv prøvd M11x og syns det er en fin maskin, eneste problemet når det er snakk om m11x, så er det at prosessoren ikke blir den beste. Den bråker også ganske mye under spilling, den har bare 2 viftemoduser, stille og HØY, noe som betyr at den vil bråke like mye på alle spill. For min egen del syns jeg den bråker for mye. Er og vanskelig å anbefalle en spille-bærbar når det skal være 12" eller mindre. Til større maskin du velger til mer ytelse og mer penger sparer du ;)

 

Alienware er og utrolig dyre, og til mer du velger å oppgradere, til dyrere og mer urettferdig blir prisen.

 

Skal du vurdere andre 12" til spilling blir det mye dårligere ytelse enn M11x, grunnet at laptopper på den størrelsen har elendig kjøling.

 

Går du opp i 15 eller 17" får du så ufattelig mye mer for pengene, får mer muskler av å bære store monster bærbare rundt og!! ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Takk for nyttig info om M11x. Tror ikke det blir den.

 

Egentlig er jeg villig til å jekke litt på skjermkortytelse. Størrelse er viktig. 15 og oppover er uaktuelt. Jeg har stasjonær gamerpc hjemme. Denne skal brukes på reise. 13.3 kan være aktuelt, men vil helst ha mindre.

 

Tror denne kan være aktuell (Acer 3820TG):

https://www.elprice.no/elprice/default.asp?page=vare&ProdusentID=LX.PXZ02.004#

 

Den har fått ganske bra anmeldelse fra notebookcheck.net

http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-3820TG-Subnotebook-i5-HD5650.38666.0.html

 

Skulle helst ha byttet ut harddisken med en SSD eller SSD/kombi løsning.

 

noen erfaringer med denne? eller alternativer?

 

takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Vel Sony sin z serie kan jo være en veldig god løsning:

 

Link

 

Eneste problemet ved så liten pc kan være skjermkortet.

Denne pc'en inneholder ett 330 M GT.

 

noen av fordelene er:

 

13,3 tommers full HD

Core i7 prosessor

SSD Raid

opp til 8GB DDR 3 ram

stilig ( :p )

 

For øyeblikket er det også tilbud på flerne VAIO pc'er =)

Lenke til kommentar

Både Vaio Z og Acer Aspire TimelineX 3820TG ser ut som 2 flotte pcer til den størrelsen. Du må bare spørre deg om du vil ha Vaio Z som er noe lettere med litt dårligere grafikkort, mot 3820TG som er litt tyngre og litt bedre grafikkort.

 

Jeg finner i hvertfall ikke bedre pcer til den størrelsen, så nå har du i hvertfall noe å velge i mellom.

Lenke til kommentar

Nå må du gi deg kidio, det er flere forskjeller enn bare det ;)

 

Acer'en har ikke SSD disk

Den har ikke Optisk drev (såvidt meg bekjent)

Den er tyngre

Lavere oppløsning

Dårligere byggekvalitet

 

Men aceren har fin pris :thumbup:

 

Vaio'en kan jo bli ekstremt mye dyrere, og hiver du ikke inn litt penger for å få større hard disk vil du slite med hard disk plass. Det positive med SSD'er (og ivertfall i raid!) er jo at de tåler mer bank, yter raskere, og bruker mindre strøm enn tradisjonelle mekaniske hard disker.

 

Men hvilke spill skal du spille, og hva skal du generelt drive på med? Hvis spill og kostnad er viktig for deg vil Acer'en tjene deg bedre.

Lenke til kommentar

Var det så mye forskjeller da, begynner å bli gammel her jeg sitter tror jeg.. Fikk nesten lyst på en Vaio Z selv, med tanke på at den veier bare 1.4kg, får jo utrolig mye, men er prisen ja. Siden trådstarter var villig til å betale 13000 for en M11x, så tror jeg han kan takle en litt høyere pris på Vaio Z, hvor kan man få kjøpt denne maskinen da?

Lenke til kommentar

Ny Vaio Z med 330m kosta 10500 på ebay. Så da vil den vel koste 12-14000 i Norge. Men stilig pc da :o

 

http://cgi.ebay.com/Silver-Sony-Vaio-VPC-Z112GX-S-i5-520M-128GB-SSD-4GB-RAM-/370459946364?pt=Laptops_Nov05&hash=item5641222d7c

 

Ser det er 1600x900 oppløsning, tror man fint kan spille på den med noe lavere og få mye mer FPS i spill også.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...