Gå til innhold

Noen GODE proteinrike billige småretter til lunsj?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må le av dette nøkkelhullet altså! Men myndighetene mener at kostholdet vårt burde bestå av ca 70% (!) karbohydrater også da... Er jo bare buisness og penger det handler om, de gir balla i helsa vår

Himalaysalt finner du i helsekostforretninger, utlendingsjapper og steder hvor de selger litt speiell mat i guess. Kjøpte mitt i Karl Johan, på den grønnsaksgreia der

kostet 17,- for en pose som for meg til nå har vart 4mnd. Og jeg bruker salt på alt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lest i gjennom rettene som dere har foreslått, men jeg vil fraråde deg å ha med hvitløk på skolen!

 

hahah! Du sier noe der!

Kom på noe i dag tidlig; 2egg og litt melk med noe krydder. Jeg pleier å ha i litt buljong av og til, det er fantastisk

Stek opp i to omganger (2stk), til en pannekake. Og ha feks laks med noe salat på, og rull sammen!

Lenke til kommentar

 

hahah! Du sier noe der!

Kom på noe i dag tidlig; 2egg og litt melk med noe krydder. Jeg pleier å ha i litt buljong av og til, det er fantastisk

Stek opp i to omganger (2stk), til en pannekake. Og ha feks laks med noe salat på, og rull sammen!

 

Omelett...? :p

 

Mnja. Nei. Fordi det blir jo som ei wrapslefse du kan ha ting inni, så blir jo ikke helt det samme.. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Steker ofte opp 5-10 kyllingfileter søndag kveld, så har jeg niste + mat når jeg kommer hjem fra skolen de første dagene i uken. Noe annet du også kan gjøre er å lage litt mer til middag, for så å ta med restene på skolen. Med litt kjøtt fra gårsdagens middag, litt ris, brød eller grønnsaker kommer du langt.

 

Edit: stavefeil.

Endret av LGT
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

har prøvd den nøkkelhullgrandisen, og aldri mer. Aldri opplevd så mye brusk i en pizza noensinne, og det er jo ikke spesielt mye kjøtt på den heller.

 

Tunfisk er nok veien å gå for mange når det kommer til proteiner. bland det med f. eks tomatbønner, salat, osv. Greit å prøve nye kombinasjoner også.

Cottage Cheese med syltetøy er også meget godt.

Til middag så går det mye i kylling her. Landlordsekkene med 2 kg dypfryst kyllingfilet er helt på høyde med mye annet. kylling + ris + et glass tikka masala = godt. Grønnsaker er jo en fordel i tillegg.

 

Hvis man trener så kan det jo også være en vurdering å ta proteinpulver som et tilskudd.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blitt mer og mer glad i Skyr nå i det siste..

En shake med ca 40-50g proteiner koster rundt 39kr på butikken og det med myyye sukker og fett i.

2stk Skyr = ca 40g proteiner + mye kalsium, B-vitaminer og mineraler til 26kr for begge.

Orker aldri 2 stk da, men bare til en sammenligning.

Absolutt en god lunsj å anbefale. Lett å ta med, og kommer i boks med skje og greier.

Utrolig godt også. KJøp den største, da man får mye mer for pengene.

 

Har spist mye kylling nå i det siste, og begynt se etter andre løsninger enn kylling og egg, selv om jeg tar proteintilskudd etter trening.

Som nevnt over, så er yohhurt i beger gode greier. Hatt det til frokost nå i det siste.

En beger holder til ca 3 frokoster/kvelds for min del.

Til frokost: ca 1/3 eller en halv beger med yohhurt (koster 15kg for 0.5L) og tilsett litt musli, havregryn eller lignendes i. Godt og enkelt! Ikke allverdens med proteiner, men en del.

 

Til kveld er det jævli godt med mango, banan og/eller annen frukt med yoghurt. Sunn kveldsmat..

 

 

Kyllingkjøttdeig er også ofte mer magert enn vanlig kjøttdeig. Og ofte billigere. Sjekk ut.

Har erstattet kjøttdeig med kyllingkjøttdeig nå i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...