Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan man ta S2-eksamen før S1-eksamen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk ihvertfall S1 og S2 på VGS, og jeg kunne bare søke meg videre på S2 hvis jeg hadde S1. S2 bygger på S1, ville vært utrolig rart om det var mulig å ta S2 først. Men samtidig så vet jeg at man kan ta IT2 før IT1, noe som er idiotisk. Man har ikke sjangs i IT2 uten 1. Men jeg skal innom skolen i morgen, jeg kan godt spørre i resepsjonen om hvordan det er med S2 før S1. Men ganske sikker på at det ikke går. Ville ikke tro det er noe annerledes når det gjelder privatister.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at noen nekter deg å ta eksamen, men du vil nok ikke kunne føre opp S2 på vitnemålet før du har tatt S1. Jeg tok i hvert fall 3MX-eksamen ("gamle" R2) før jeg tok 1MX og 2MX som privatist, men jeg førte dem ikke opp på vitnemålet før sommeren -- da jeg hadde papirer på alle 3.

 

Uansett, du kan ringe Sonans eller Bjørknes. De pleier å være ganske oppdaterte på slik informasjon. Det er ikke vits å ringe privatistkontoret hos fylkeskommunen, da blir du bare en kasteball mellom ventemusikk og inkompotente folk som ikke har peiling …

Lenke til kommentar

Jeg gikk ihvertfall S1 og S2 på VGS, og jeg kunne bare søke meg videre på S2 hvis jeg hadde S1. S2 bygger på S1, ville vært utrolig rart om det var mulig å ta S2 først. Men samtidig så vet jeg at man kan ta IT2 før IT1, noe som er idiotisk. Man har ikke sjangs i IT2 uten 1. Men jeg skal innom skolen i morgen, jeg kan godt spørre i resepsjonen om hvordan det er med S2 før S1. Men ganske sikker på at det ikke går. Ville ikke tro det er noe annerledes når det gjelder privatister.

Grunnen til at man kan ta IT2 før IT1 er fordi de er uavhengige av hverandre. Det samme gjelder for biologi, geofag og teknologi og forskningslære. Der kan du velge å bare ta 2'ern for eksempel. De andre fagene bygger på hverandre (kjemi1 og 2, fysikk 1 og 2, R1 og R2, S1 og S2 osv)

 

Vet ikke om det går å ta eksamen i S2 før S1, men jeg tror egentlig ikke det..

Endret av matildaaaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...