Gå til innhold

trenger noen anbefalinger av 17" LCD skjerm....


Anbefalte innlegg

Har tenkt å anskaffe meg en god 17" LCD skjerm som forhåpentligvis ikke koster mer enn 5000,-.

Skal for det meste bruke den til spilling og litt mindre krevende ting.

 

Noen anbefalinger fra folk med litt peiling hadde vært flott.

 

MVH wammis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

171S er en skjerm du ikke burde tenke noe på i det hele tatt.

Er til og med et utgått produkt ifra Samsung. Om du skal ha skjerm ifra Samsung har du 1*2T, alltså bl.a. 172T å tenke på. Vel og merke om du vil ha Samsung skjerm. Ellers så har mange produsenter hoppet over på 16ms paneler for å tiltrekke seg en ny kundegruppe - spillerne.

Blant andre - Hitachi og Acer.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg kjøpte meg en Samsung 172T ved juletider og er veldig fornøyd med den. Den funker veldig bra til spilling også. Jeg spiller en del CS og har ingen problemer med ghosting.

 

Ikke minst er den vakker å se på. En skjerm jeg kan trygt anbefale, men nå er det jo gått ovet et halvt å siden jeg kjøpte skjermen så det har sikkert kommet ut noen som er bedre og som ligger i samme prisklasse.

 

Her er en link til skjermen hos Komplett

Lenke til kommentar
171S er en skjerm du ikke burde tenke noe på i det hele tatt.

Er til og med et utgått produkt ifra Samsung. Om du skal ha skjerm ifra Samsung har du 1*2T, alltså bl.a. 172T å tenke på. Vel og merke om du vil ha Samsung skjerm. Ellers så har mange produsenter hoppet over på 16ms paneler for å tiltrekke seg en ny kundegruppe - spillerne.

Blant andre - Hitachi og Acer.

 

Mvh kjello2

 

Hva er det som er så forferdelig med den da?

Lenke til kommentar

Min samsung 172t funker endelig perfekt (måtte bare rydde opp i ledningsrotet. Virker som samsung har dårlig støybeskyttelse på kablene sine :-? ) Den funker etter mitt syn bra i de spillene jeg har kjørt og i windows generalt er den knall !!!

 

Absolutt å anbefale. koster dog 5500++ kr eller no da :-?

 

Link til test her: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1780

 

dacourt: hvordan får du mer enn 60hz i cs??

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å kjøpe Hyundai Q 17s

 

Koster ikke mer enn 4000, har DVI, bedre responstid enn samsung 172T ( 20 vs 25 ms) og kom veldig bra ut i test hos toms hardware guide:

 

http://www.tomshardware.com/display/200306...tml#hyundai_q17

 

Hadde planlagt å kjøpe denne i flere måneder, men gikk istedenfor for 19" med Hansol H 950 som var på ukens tilbud hos komplett for 4995,-

 

Er veldig fornøyd med denne rent bildemessig. lyssterk og slank og sexy.

Har ikke spilt noen spill på den enda, men har ikke sett noe afterglow på film ihvertfall.

 

Tror imidlertid ikke Q17 står tilbake for H950 på bildekvalitet, og den har bedre specs. Skal du ha 17" hadde jeg ikke vært i tvil. ( Vil du ha 19" til litt over 5000, gå for Hansol H950. Anbefales)

 

PS

ADI A715 er samme skjerm som Hyundai Q17

 

PPS

hvis du kjøper Q 17, sørg for at du kjøper Q17s som har DVI.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
171S er en skjerm du ikke burde tenke noe på i det hele tatt.

Er til og med et utgått produkt ifra Samsung. Om du skal ha skjerm ifra Samsung har du 1*2T, alltså bl.a. 172T å tenke på. Vel og merke om du vil ha Samsung skjerm. Ellers så har mange produsenter hoppet over på 16ms paneler for å tiltrekke seg en ny kundegruppe - spillerne.

Blant andre - Hitachi og Acer.

 

Mvh kjello2

 

Hva er det som er så forferdelig med den da?

 

Tror jeg forklarte hva det er som gjør at man ikke skal velge den med det jeg skrev som du IKKE markerte!

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Sjekk ut Acer AL732! Jeg har denne skjermen, og kan si meg veldig fornøyd med den. Responstid på 16ms, og funker derfor meget bra til spill. Personlig synes jeg den fungerer veldig bra til spill, selv om jeg ikke er den største spillfantasten. Har egentlig ikke noe å utsette på monitoren, untatt høyttalerne...litt "spinkel" lyd, men man kan vel ikke forvente all verden av høyttalerne på en monitor heller =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...