Gå til innhold

Eclipse, bare meg som ikke liker dette?


Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier så skjønner jeg ikke hvorfor folk priser denne IDE'en opp i skyene. Jeg finner virkelig ingenting som imponerer meg eller som jeg syntes er fornuftig laget.

 

Eksempel:

- I Netbeans har jeg en mulighet til å både builde programmet og "clean and build" programmet uten å måtte starte programmet. Denne muligheten finner jeg ikke i Eclipse. Er den ikke der?

 

- Eclipse sin IntelliSense(eller hva de kaller den i Eclipse) suger. Meningen med den er å hjelpe deg, men den hjelper deg ikke med mindre du har satt et punktum etter et objekt, så ingen som helst hjelp med å få frem hvilke variabler du har.

 

- Måten å fjerne et prosjekt på er jo helt amøbe. Ja, du kan close det, men det tar det ikke vekk fra lista. Nei da må du slette det. Hvor teit er ikke det?

 

 

Håper noen vet om noen av disse problemene går ann å løses for jeg skal bruke Eclipse på skolen fra Januar av.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- I Netbeans har jeg en mulighet til å både builde programmet og "clean and build" programmet uten å måtte starte programmet. Denne muligheten finner jeg ikke i Eclipse. Er den ikke der?

 

Dette finn du under Project menyen, evt. Ctrl+B

 

- Måten å fjerne et prosjekt på er jo helt amøbe. Ja, du kan close det, men det tar det ikke vekk fra lista. Nei da må du slette det. Hvor teit er ikke det?

 

Trur poenget her er at så lenge prosjektet ligg i valgt workspace, så skal det vera lett tilgjengeleg. Dette er fordi eit større prosjekt ofte har fleire "underprosjekt". Ei løysing er å lage nytt workspace for kvart nytt prosjekt.

Endret av ratata
Lenke til kommentar

- Eclipse sin IntelliSense(eller hva de kaller den i Eclipse) suger. Meningen med den er å hjelpe deg, men den hjelper deg ikke med mindre du har satt et punktum etter et objekt, så ingen som helst hjelp med å få frem hvilke variabler du har.

 

ctrl+space aktiverer denne når du måtte ønske. (Ctrl+1 åpner automatisk-feilfiksing-boksen), den er veldig kraftig når du lærer deg å aktivere den, du kan få mye kjedelig kode laget automatisk for deg.

Lenke til kommentar

Tja, er vel mest flisespikking...tek ikkje opp store plassen når prosjekta er lukka.

 

Men etter litt googling fant eg ei løysing her :)

Mulig det er flisespikking, men det er slik jeg liker et IDE. Tusen takk for linken, det hjalp meget å få vekk de lukkede prosjektene :D

ctrl+space aktiverer denne når du måtte ønske. (Ctrl+1 åpner automatisk-feilfiksing-boksen), den er veldig kraftig når du lærer deg å aktivere den, du kan få mye kjedelig kode laget automatisk for deg.

 

Syntes ikke den er veldig intelligent hvis jeg må aktivere den for å få hjelp. Jeg vil at når jeg skriver noe skal den foreslå det som ligner.

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Litt av hvert som gjør at jeg liker Netbeans godt, men til syvende og sist er det vel ingenting som slår dynamisk debugging av webapps i Eclipse. Syns det er greit å ha maven som base, og så bruker jeg det verktøyet som passer best utfra hva jeg skal gjøre der og da. Men sånn all over, Eclipse har et par killer features, Netbeans er mer ok allround.

Lenke til kommentar

Tja, er vel mest flisespikking...tek ikkje opp store plassen når prosjekta er lukka.

 

Men etter litt googling fant eg ei løysing her :)

 

Dette fungerer til en viss grad har jeg funnet ut. Ja, prosjektet blir lukket og "borte" fra Package Explorer, men når jeg da skal åpne det(importere det) så sier den at det allerede er i Package Explorer. Da må jeg fjerne filteret, åpne prosjektet og sette filteret på igjen. Dette er jo ganske lame.

 

Er det ikke mulig å faktisk ta vekk prosjektet helt fra Package Explorer?

Endret av miXer
Lenke til kommentar

Går det ikke an å gjøre som i Visual Studio, og bruke et workspace(solution i VS) for hvert prosjekt? Noen ganger vil en jo har flere prosjekter i samme workspace, og andre ganger ikke.

 

Jeg foretrekker helt klart netbeans fremfor eclipse. Den oppfører seg mer som forventet, og det følger med GUI verktøy.

nbandroid er litt dårlig, men den funker bra nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...