Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg et problem? - tror de jeg er sammen med er homofil


Gjest sykjente

Anbefalte innlegg

Gjest sykjente

Vet ikke om det er en tilfeldighet, eller om jeg faktisk har et stort problem. Et veldig rart et i tillegg. Jeg starter med å si at: jeg er IKKE homofob. Har ingenting imot homofile og har aldri hatt det.

 

Jeg presterte å si til eksen min at jeg var redd for at han var homofil, fordi da ville jeg miste ham. Tanken bare slo meg plutselig en dag. "tenk hvis?" Så begynte jeg å samle tegn som kanskje kunne ha noe med at han kanskje var det. Jeg tenkte såpass mye og samlet såpass mye urelevante tegn, at jeg nesten overbeviste meg selv til slutt. Det endte jo selvfølgelig gale, for hvem gjør sånt? Han må ha blitt veldig skremt. Nå i ettertid skjønner jeg ikke meg selv, for han var så hetero så det går an å bli.

 

Men, nå er jeg nesten sammen med en ny fyr, og er kjempe forelsket. Plutselig en dag dukket tanken igjen, og jeg klarte ikke skyve den vekk. Jeg hadde sett en dokumentar på youtube om hvordan de fleste homofobiske gutter egentlig er homofil selv. Han nye er ganske homofob. Han snakker masse om sex og damer selv om han nesten aldri vil ha det. Av og til er han litt feminin i stemmen. Han er veldig opptatt av utseende og pumper (har en ekstremt fin kropp med andre ord), og veldig opptatt av jenters utseende (høy standard). Men han er veldig opptatt av biler, våpen og krig og sånn. Typisk mannemann aktig. Han har også hatt flere forhold siden han var 16.

 

Likvel klarer jeg ENDA en gang å ikke slå vekk tanken og bare nyte det som er. Jeg er så redd for at jeg skal gi alt til ham og så plutselig en gang i framtiden kommer han ut, og så har alt vi har hatt sammen vært basert på en løyn.

 

Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for selv om jeg samler tegn, så trenger jo selvfølgelig ikke dette fortelle noe som helst. Men det er det som skremmer meg og! hvem som helst kunne vært homofil.

 

Hva feiler meg? dette kan umulig være naturlig tankegang. høres han homofil ut for deg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vet nøyaktig hvor stor andel av befolkningen som er homofil, det varierer mellom 1-10 %, men omkring 3-5 % ansees som det "mest korrekte" anslaget. Med andre ord, sannsynligheten for at kjæresten din er homofil er svært lav. Hvilke interesser han har er ikke spesielt relevant for legningen, en homofil mann jeg kjenner er befal i Forsvaret, så at man er krigsinteressert er virkelig ikke et "sikkert tegn" på at man er hetereofil. Og på den andre siden, mange gutter som bryr seg om utseendet og trener hardt er da heterofil.

 

De tegnene du observerer sier du er stereotypiske tegn på homofili og heterofili, som du veier opp mot hverandre for å se hvilken legning han heller mest mot. Dette det lite vits i, da aller er forskjellige og interesser ikke defineres av legning, selv om legningen kan påvirke interessene.

 

Spør du ham om han er bi rett ut vil du kanskje fornærme ham (mange gutter vil ikke like å bli ansett som feminine), så derosm du lurer spør ham på en indirekte måte etter litt roting rundt emnet, med mindre du mener han er selvsikker nok til å "tåle" spørsmål om hans legning. Å lete i høystakken etter homofile nåler (tegn) er en jakt du kan skrinlegge, dersom du leter etter tegn på homofili finner du tegn som du tolker som tegn på det.

Endret av Sapere_aude
Lenke til kommentar

Det finnes ikke et fasitsvar på det. Det finnes homofile i forsvaret som er opptatt av våpen, og det finnes heterofile gutter som er frisører. Man kan være heterofil og feminin, eller maskulin og homofil. Eller bifil. Man kan ha lys stemme og like jenter, eller ha mørk stemme og like gutter. Det finnes mao ingen oppskrift.

 

Skal du se etter tegn så vil du nok kunne lure deg selv. Man ser ofte ting man tror, og tilegner andre egenskaper ut i fra mistanker osv. Det beste er å spørre, om du er veldig i tvil.

Lenke til kommentar

Dette er en påstand fra min side, det er også en generalisering, og det finnes sikkert menn i lignende situasjon. Men: Det virker for meg som om det er vanlig blant en del kvinner at de ikke klarer å si seg fornøyd med det de har, spesielt innenfor forhold. De skal enten hele tiden kreve mer enn det de har, det finnes ikke noe som heter bra nok. Eller så skal de se etter feil med selve forholdet, overbevise seg selv eller andre om at det er noe som er galt her, at det er for godt til å være sant. Ved å f.eks. forestille seg noe sånnt som du gjør. Deretter går de inn for å overbevise seg selv om at sånn er det. Som det blir sagt over, hvis du ser etter problemer eller beviser for problemene du allerede søker, så finner du dem.

 

Det du først og fremst bør gjøre, er å fokusere på det som er bra i forholdet. Det er også svært viktig å være åpen med partneren, å ikke sitte inne med ting som du tror kan være et problem. Og faktisk snakke med hverandre om hva dere ønsker å få ut av forholdet, være åpne med hverandre og at begge gjør en innsats når det trengs. Igjen, ikke la problemene bygge seg opp for så å ikke gjøre noe med dem.

Lenke til kommentar

Om det er reelt at vedkommende er homofil så er det jo urettferdig for trådstarter å potensielt kaste bort flere år på et forhold som kanskje ikke varer. Om man er åpen om det og klarer å fungere sammen til tross for at den ene eller begge er homofil så er jo det flott, men brukes trådstarter som et bevis på at han er heterofil så er det dårlig gjort.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...