Gå til innhold

Oppgradere speilrefleks fra Nikon d40


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i lengre tid hatt lyst å oppgradere mitt speilrefleks fordi jeg føler det ikke yter nok, og mangler en del funksjoner. Jeg skater mye og har da lyst å ta bilder i den lokale skateparken, da trenger jeg jo et kamera med rask autofokus og tar flere bilder i sekundet, men så er det også veldig mørkt i parken så da trenger jeg jo også høyere iso. Jeg har da tenkt på kameraene d90 i utgangspunktet hele tiden da skal jeg ha en 50 mm linse og batterigrep og masse annet, men så kom d7000 og da virket det også interressant men da har jeg ikke råd til alt det andre som vertikalgrep, blits og 1-2 ekstra objektiver, i tillegg når d7000 kom kom også d300s ganske mye billigere enn før og det tar mange bilder i sekundet og er jo ganske bra.

Så jeg lurer på siden det snart er jul om hvilket kamera som passer meg best? skal ta actionbilder, i mørke haller. jeg har også en tendens til å ofte la kameraet ligge hjemme, men det er fordi jeg vet at d40 en ikke klarer å ta bilder der jeg vil ta bilder, jeg er sikker på at jeg hadde fortsatt mye mer hvis jeg hadde hatt et bedre kamera.

Håper på svar Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle de 3 er verdige kandidater. tror alt kommer til hvor mye du er villig til å bruke på kamera:) På D7000 så er vel ISO-egenskapene økt litt siden sist. og med 6fps/bps i tillegg til å ta brukbar video (ser ikke noen grunn til å bruke videofunksjonen på D90 og D300s). batterigrep ser jeg ingen grunn til å kjøpe med det første. Det hjelper ikke på skuddtakta på D90 og D7000 som det gjør på D300s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...