Gå til innhold

Wii eller PS3 til små barn


borchgrevink

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe konsoll til familien til jul. Har to gutter på 3 og 7 år. De har spilt noe Wii et annet sted og synes det er veldig artig. Er selv rimelig gadgetfreak og ser jo at PS3 har endel ekstra muligheter (Blu-Ray etc) men er dyrere.

 

Viktig å kunne spille spill slik som på wii sport resort (at du bruker en kontroller som registrerer bevegelse).

 

Hva anbefaler dere?

 

Priser på spill etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe konsoll til familien til jul. Har to gutter på 3 og 7 år. De har spilt noe Wii et annet sted og synes det er veldig artig. Er selv rimelig gadgetfreak og ser jo at PS3 har endel ekstra muligheter (Blu-Ray etc) men er dyrere.

 

Viktig å kunne spille spill slik som på wii sport resort (at du bruker en kontroller som registrerer bevegelse).

 

Hva anbefaler dere?

 

Priser på spill etc?

Hei,

 

Wii er nok mer rettet mot de yngre enn PS3 i utgangspunktet, men jeg synes du får mer ved en PS3. Hvis du kan legge til en Move til PS3'en er den like brukervennlig for barn og du kan spille blu-ray i tillegg. Litt dyrere, men flere muligheter.

 

Edit: Litt sent der ser jeg..

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Wii støtter ikke HD. På en ny moderne flatskjerm blir alle spillene litt... Grøt.

Han på 7 er såpass gammel at han snart er klar for mer seriøse spilleopplevelser, og de får du bare på PS3 og Xbox 360 (og PC). Kinect til Xbox 360 har en enda lavere terskel for hvem som kan spille og er så enkelt at selv bestemor klarer å navigere i menyene og begynne å spille. Med Kinect Sports, Motion Sports, Kinect Adventures, Kinectimals, JoyRide, osv så er det en rekke spill som passer fint for de yngste. De får samme spillsjangre (enkle minigames, sport, osv) for Kinect men i en opplevelse som går ringer rundt konkurrentene. Ingen knapper, ingen d-pads, ingen analogstikker. Du stiller deg foran Kinect-kameraet, du blir gjenkjent og styrer alt med kroppen. Det er imponerende og fungerer veldig bra.

 

Nye Xbox 360 slim med Kinect får du ned i 2.500,- Da har du en stille og driftssikker konsoll som leverer nydelige HD-bilder, gir deg et stort og bredt spillutvalg, kontrollerløse spilleopplevelser og en konsoll som yngstegutten kan kose seg med (Kinect) og som vokser med de mer avanserte spillene eldstemann vil ønske seg. I tillegg er det en rekke spill for pappa tilgjengelig. Vet ikke hvor spillinteressert mamma i huset er, men Kinect passer for alle, i tillegg er filmutleie fantastisk enkelt med Kinect. Her trenger man ikke å trykke på en A og velge med en analogstikke eller en d-pad. En hånd er alt du trenger.

 

Beste allround familie-boksen pr idag? Det må bli 360en med Kinect. Lykke til med valget!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gå for PS3 med Move samt spill som The Shoot, EyePet til ungene, og kansje gå for Sports Champions som er mere sportspill og det mest nøyaktige av motionspill der ute, ingen spiller bordtennis med bare håndflata "host ser på deg Kinect"

 

Har Move selv sammen med Wii og jeg ser hvem som har den mere nøyaktige feelingen og det er ikke Wii med Motion+ ;)

Blu-Ray spiller samt et hav av spill til unge, med Ratchet And Clank, kommende The Sly Collection og flere er der :)

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

SANT??? Priser og utvalg da?

 

Kan man leie filmer på PS3? (evt. priser og HD?)

 

 

Utvalget er svært bra og oppdateres ofte med nye titler. Prisen husker jeg ikke i hodet, men for meg som er "voksen" (30) og har ryddig økonomi så er summen såpass lav at jeg ikke tenker på den når jeg vil se noe. Noen få trykk og filmen starter. Mulig det er prisforskjell på HD- og SD-kvalitet. På en stor skjerm i stua så foretrekker jeg åpenbart HD og det er bare det jeg har brukt. Både lyd og bilde er ypperlig, men BluRay har nok et fortrinn på billedkvalitet og i noen tilfeller lyd.

 

PS3 har ikke noe filmutleie-tilbud pr idag.

 

 

Edit: Fra audiovisuelt.no:

 

"Filmer kan leies i HD- eller SD-kvalitet. Prisen per SD-film er mellom 29 (350 Microsoft points) og 39 (470 Microsoft points) kroner, mens HD-filmene prises til mellom 39 og 57 (690 Microsoft points) kroner.

 

Det er verdt å merke seg at HD-filmene kommer med lydspor i Dolby Digital 5.1-format. Filmene lagres ikke på harddisken – men "streames" – og ifølge Microsoft bør du ha en nettlinje på minimum 4 Mbit.

 

Når du leier filmen har du to uker på deg på å se den, og fra du trykker "play" har du 24 timer til disposisjon. Du kan selvsagt når som helst pause filmen."

Lenke til kommentar

Wii:

 

Er basert på barn og andre som ikke spiller så mye. Enkle kontroller og massevis av spill som er bra for barn: Mario Kart, New Super Mario Bros, Kirbys Epic Yarn, Super Mario Galaxy etc. Er også det billigste alternativet, med flest gode titler på "bevegelses-markedet".

 

PS3:

 

Har knallspill som passer for små som f.eks: LittleBigPlanet, Sly Collection, Ratchet & Clank, Flower osv. Tilbyr også en rekke språk i flere av spillene, grunnet den store plassen på Blu-Ray disken. Nevnte Ratchet & Clank(som mine fettere på 6 og 8 elsker) har norsk språk i spillet f.eks. Også fin som mediaspiller, med flere muligheter på video, bilder og musikk. Har også Move på markedet, med f.eks PlayStation Move Heroes, LittleBigPlanet, Eyepet og andre spill som kan passe for barn.

 

360:

 

Har i det siste begynt å skikkelig gå etter markedet med barn og kvinner som Wii har regjert i. Kommet ut med Kinect som ikke krever noen kontroller i det hele tatt og er brukervennlig for de som ikke er vandt med konsoll. De store eksklusivene på konsollen har oftest 18 års grense, men det finnes gode titler for barn her også, som Viva Pinata og Banjo-Kazooie, den vanlige kontrollen er dog ganske stor for barn med små hender.

 

Jeg vil si at Wii er best for deg, dersom barna og spillingen står i sentrum. PS3 passer hvis du vil ha en mellomting med mediemuligheter og godt og blandete eksklusiver for barn og voksne. Om dette er litt pappas leketøy, som barna kan bruke av og til med sine kamerater, kan Xbox 360 med Kinect kanskje passe best.

Lenke til kommentar

Tror det er planer om Filmutleie til PS3 også, er ikke helt sikker her dog. Uansett er det enkelt å legge over videoer fra PC, eller bruke Media Server.

 

Vet ikke helt om Move er et must med en gang, for LittleBigPlanet og Ratchet & Clank bør holde en stund. På en annen side, skader det ikke å kjøpe Move nå heller da, siden prisen mest sannsynlig ikke vil synke merkbart de neste månedene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...