Gå til innhold

Ny HTPC - Hardwaretips


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver å setter sammen en HTPC nå, men har ikke fulgt helt med på hwfronten i det siste.

Har satt sammen noe jeg mener skulle være et brukbart oppsett som skal brukes hovedsaklig til film, men også noe smått spilling.

 

Har ikke behov for å kjøre de nyeste spillene på maks oppløsning, så noe kraftigere skjermkort er ikke aktuelt. Jeg vil også ha den så stille som overhode mulig, så prosessoren er vel på grensen til å være for varm? Har planer om en delvis passiv pipe kjøler på den.

 

Kabinettet ser jeg at jeg må bytte ut med Antec sin pga plassering av 5.25 enheten i forhold til cpu.

 

Noen som har noen innspill på denne listen?

 

Skal bruke W7 og XBMC.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=861575&su=6C108C36-7A9A-40F8-B09C-E596ACC0EC79

Endret av Weezel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser greit ut. Hvis du ikke skal spille i det store og hele kan du godt trappe ned litt på grafikkort, men du har valgt et veldig godt kort (jeg tenker at passiv kjøling er et must?).

 

Jeg ville også investert i en god CPU-kjøler. Kabinettet du har valgt er meget godt, og kommer med 3 svært stillegående vifter. Derfor mener jeg at Fractal-viften du har valgt blir overflødig.

 

I mitt Silverstone GD04B bruker jeg denne kjøleren:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=581326

 

Den passer akkurat, og gjør en vanvittig god jobb. Du kunne også sett på noen enkle viftekontrollere, dersom du skulle finne maskinen for bråkete. :)

Lenke til kommentar

Får du plass til den kjøleren under et 5.25 drev?

Som jeg ser på bilder, så vil drevet havne delvis over CPU, og dermed ta mye av plassen over der.

 

Hvordan er støynivået på den kjøleren du har? Jeg kommer nok til å sette på noen motstander på viftene dersom de bråker for mye ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...