Gå til innhold

Nytt hardcore-gaming skjermkort.


BjeornBrown

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå oppgradere min pc med et nytt grafikk-kort og trenger hjelp.

Jeg har lest en del tester og treads på forumet her, men føler jeg må ha noen flere ideer / bekreftelser før jeg føler meg trygg på mitt kjøp.

 

Oppsett:

-Hovedkort: ASUS Rampage Extreme II

-Prosessor: Intel Core i7 920b

-RAM: 6Gb ddr 3 OZ (1600mhz tror jeg)

-Strømforsyning: Corsair HX 1000W

-Windows 7 64 bit.

-Nåværende grafikkort: 2x HD4890 Black Edition 1GB

-Skjerm: Får en god 2560 x 1600 til jul :thumbup:

 

Jeg bruker pcen til gaming, men den holder ikke mål lenger. Spesielt WoW, som jeg tidligere kunne kjøre på max med god fps, må nå kjøres på low for og opnå 80+ fps i alle omstendigheter. Jeg har sett på radeon's 5xxx og 6xxx serien, p.g.a jeg ønsker et kort som kan kjøres i crossfire med mine nåværende kort (regner med at alle radeon's kort kan settes i crossfire)

 

Jeg lurer da på hva jeg skal velge til en max pris på 6,000 kr.

 

Hittil virker 2x Radeon HD 6870 ganske intresangt. Men da må jeg legge et av mine gamle kort på hyllen (har bare 3 slots)

 

Alle svar tas varmt imot.

Endret av BjeornBrown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, så et GTX 580 er uten tvil mest for pengene?

 

Vil ikke mine gamle grafikkort ha noen funksjon lengere?

 

Jeg må ha kortet innstallert før 7 Desember :yes:

 

Akkurat nå er GTX 580 det kraftigste grafikkorte ute ja. AMD sin nye 6xxx serie er jeg ikke helt sikker på om det kommer ut etter 7 dec. ( som jeg antar er viktig pga. Cata launch som jeg forstår) Men jeg er heller ikke sikker på om 6xxx kommer til å være noe sterkere en 580 utifra det jeg vet. Hvis du MÅ ha nytt skjermkort nå og vil ha det sterkeste, gå får 580.

Lenke til kommentar

Et oppsett med 6870 i crossfire vil gi deg mye for pengene.

Det er billigere enn en singel GTX 580 løsning, og yter også gjennomsnitlig bedre i de fleste spill. Det er vel bare 2 spill jeg har sett 580 yte mer enn 6870 i crossfire; AVP og Fallout New Vegas.

 

Andre ting du bør ta i betraktning er oppløsninger du spiller, driverrutiner m.m - det er ene og alene du som bestemmer hva du foretrekker.

 

Har selv et GTX 480 vannkjølt i 1920x1080 oppløsning, som drar det meste jeg spiller uten noe problem.

Oppgraderingsmuligheter har du så og si hvert eneste kvartal, syklusmessig.

 

Min anbefaling, om du skal oppgradere nå: 6870 i crossfire :)

 

EDIT: Les denne testen, den kjører en direkte sammenligning av GTX 580, 6870 Crossfire og 5970 (som har samme GPU teknologi som ditt eksisterende oppsett)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Herlig med gode tilbakemedlinger, takk!

 

Jeg kommer til og bestille meg et GTX 580 OC kort, og føler jeg gjør det beste kjøpet. Nye og bedere kort vil det alltid komme, men jeg vil velge det beste akuratt nå :roll: Dette kortet kommer til og holde mer en nok, før jeg eventuelt tar i bruk SLI.

 

Men bare for og få det helt klart, mine to gamle HD 4890 kort må tas ut av pcen? :blush: Når jeg innstallerer GTX 580.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg :yes: GTX 580.

 

Jeg sitter og prøver og bestille et kort, men det er mange varianter. Ser prisguiden.no har lista en "superclocked" versjon, men den kommer ikke inn på lager før om 30 dager.

https://prisguiden.no/produkt/142847

Fins det noen andre sider jeg kan sjekke?

 

https://prisguiden.no/produkt/142844 Denne har også 30 dager ventetid. :nei:

 

Jeg vil jo ha den beste versjonen av kortet. Mulig og bestille fra utlandet? :hmm:

Lenke til kommentar

Bare ikke velg et kort fra gainward. Jeg ville ventet på at det nye 6970/6990.

 

Er usikker om 6990 er bedre enn 580, men i følge denne:

 

The AMD Radeon HD 6990 which is also known under the codename Antilles, comes with about 3840 Stream Processors, while Cayman GPUs contain 1920 processors for each, as well as, features 4GB of GDDR5 memory.

 

så har vist dette kortet syke stats. 580 skal vist yte litt mer enn 6970, men 6990 skal yte bedre enn 580 i følge kilder..

Lenke til kommentar

Nå svarer jeg kansje litt sent, men hvor i all verden har du hørt om GTX 600?

 

Og hvorfor i all verden tror du at 6990 bare kan yte "litt" bedre i spill? 6990 vil etter all sannsynlighet tørke gulvet med ett vanlig GTX 580 kort.

 

Menmen, Hvis du virkelig vil ha det beste akkurat nå, uten tanke på å oppgradere senere, så burde du gå for 6870 i crossfire, dette er både billigere å bedre enn GTX 580.

 

Vil du ha oppgraderingsmuligheter, og kjøpe akkurat nå, så går du som du sier for GTX 580.

 

Min anbefaling vil dog være å vente til AMD kommer med sin 69xx serie, og se hvordan prisingen/ytelsen på denne blir. Sannsynligvis vil også nVidia senke prisene på sine kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...