BiffyMcSniff Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 Tjohei. Jeg holder på med å ta opp en del fag som privatist for å få fullført generell studiekompetanse, det får jeg til jul hvis jeg ikke stryker i noen av fagene. Jeg leste om reglene for alderspoeng å få alderspoeng på sidene til samordna opptak: "Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 20 år hvis du har -3-årig videregående utdanning -fagbrev/svennebrev -forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole" Jeg er 20 år og er straks ferdig med militæret, har tenkt på å søke studie til høsten 2011. Det jeg er usikker på er om jeg får disse alderspoengene begynner å telle fra da jeg har fullført studiekompetanse, eller om det ikke har noe å si når jeg fullførte? Ser at jeg får 6 tillegspoeng til sammen når jeg skal søke hvis det teller fra jeg ble 20, hadde hjulpet mye..
vZ Skrevet 8. juni 2011 Skrevet 8. juni 2011 Har ikke noe å si når du fullførte GENS. Alderspoeng Det gis 2 poeng for hvert år, maks 8 poeng for fire år. Poengene tildeles automatisk etter fødselsåret. Poengene gis i ordinær kvote, ikke i kvote for førstegangsvitnemål. Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 20 år hvis du har 3-årig videregående utdanning fagbrev/svennebrev forkurs for ingeniør- og maritim høgskoleutdanning (teknisk) fagskole Alderspoengene blir gitt fra og med det året du fyller 24 år hvis du skal poengberegnes etter 23/5-regelen søker opptak til deltidsstudier med krav om forpraksis, uansett opptaksgrunnlag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå