Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Webkamera oppfattes ikke av Skype


Anbefalte innlegg

Helt uten videre vil ikke mitt eksterne webkamera oppfattes av skype. Jeg får feilmeldinger om at "video er trolig allerede i bruk" eller at "Skype kan ikke koble til ditt webkamera". Jeg har brukt det lenge og det bare skjedde. Kameraet dukker heller ikke opp når jeg trykker på USB videoenhet på Min Datamaskin, det vil bare ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøker den å installere kameraet når du plugger den inn?

Høyreklikk på min datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare -> Enhetsbehandling. Sjekk på Universiell seriell busskontroller for antydning om at PCen har oppdaget at den er inne.

 

Om den gjør det, forsøk å avinstallere drivere, og la den installere automatisk. Alternativt er å finne nyere drivere.

Lenke til kommentar

Driveren er hva som kommuniserer mellom enhet og datamaskin, sånn at de skal forstå hverandre. Med Windows 7 vil dette 90% av gangene installere av seg selv.

 

Inne i enhetsbehandlingen vil du finne alle komponenter (skjermkort, harddisk, USB dingser, og ellers alt annet som er koblet/inni PCen. Var du inne i enhetsbehandlingen (les hva jeg skrev i forrige innlegg) og sjekket på "Universiell seriell busskontroller" om webkameraets navn ligger der? Det virker som PCen finner noen form for drivere som han tror er sikkert greie å bruke, men som ikke kameraet liker.

 

Får ta ting stegvis.

Lenke til kommentar

Helt uten videre vil ikke mitt eksterne webkamera oppfattes av skype. Jeg får feilmeldinger om at "video er trolig allerede i bruk" eller at "Skype kan ikke koble til ditt webkamera". Jeg har brukt det lenge og det bare skjedde. Kameraet dukker heller ikke opp når jeg trykker på USB videoenhet på Min Datamaskin, det vil bare ikke.

Bærbar pc du har? hvilken modell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...