Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Vw Polo 6N vil ikke starte - Strømmen på bilen kutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen =)

Jeg har en Vw Polo som jeg har et skikkelig irriterende problem de siste 2 månedene.

Det som er problemet er at når jeg skal vri om nøkkelen så slår strømmen på bilen seg av og på flere ganger, akkurat som om en av strømkablene på motoren sitter løst, men det gjør de ikke. Og samtidig som strømmen slår seg av og på resetter instrumentpanelet seg på en måte. Nå i det siste har det begynt å komme en pipelyd fra dashbordet (gud vet hvor den kommer fra), og det høres ut som et varselsignal om at noe er fryktelig galt, men ikke noen varsellamper annet et ABS og Airbag som alltid har lyst.

Jeg har byttet ut den elektriske delen på tenningslåsen som er har rykte på seg for å bli slitt med årene (den var faktisk ikke så slitt), så dette var tydeligvis ikke problemet.

Noen perioder kan bilen fungere feilfritt og andre perioder inntreffer overnevne problem hele tiden, som resulterer i at jeg ikke får brukt bilen.

Noen som har opplevd det samme, og som kan gi meg noen tips? HAr forøvrig byttet den elektriske delen på tenningslåsen, så jeg har litt teknisk innsikt, hvis det ikke er alt for omfattende reperasjoner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis alt av strøm forsvinner så har du nok ett kontaktproblem, du har sjekket batteripolene?

Sjekket alle kabler for brudd?

Har du mulighet for og måle spenningen over batteriet når dette skjer?

Hvis du skrur på lyset, forsvinner det også?

Ingen synlige skader på sikringsboks?

Skrevet

Hvis alt av strøm forsvinner så har du nok ett kontaktproblem, du har sjekket batteripolene?

Skal gå igjennom den sjekklista nøye senere i dag. Takk for hjelpen. Skal poste en kommentar om problemet har løst seg/ikke løst seg :)

Skal gå igjennom den sjekklista nøye senere i dag. Takk for hjelpen. Skal poste en kommentar om problemet har løst seg/ikke løst seg :)

Hva skal jeg se etter på sikringsboksen, og snakker du om den sikringsboksen som sitter oppå batteriet?

Skrevet

Hva skal jeg se etter på sikringsboksen, og snakker du om den sikringsboksen som sitter oppå batteriet?

Nå har jeg pussset og smurt alle koblingene til batteriet og koblingene på sikringsboksen oppå batteriet, og bilen startet :) Håper dette ikke er tilfeldig, men at det blir en permantent fix :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Problemet er løst. Oppe på batteriet sitter en svart boks med 2 ledninger inni. Mellom ledningene er det en slags koblingsplate, den var brent/brukket i 2. Byttet den, og bilen har fungert feilfritt siden forrige post.

Takk for hjelpen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...