Gå til innhold

Acer GD245HQ og 120hz


Anbefalte innlegg

Hei, er ute etter en ny skjerm. Jeg har sett litt på GD245hq fra acer, men har sett rundt at folk har problemer med 120hz hvis man har et 5870 kort fra ati/amd. Er det noen som vet om det er mulig å bruke 120hz på den skjermen med det kortet? eller vil det bli 60hz som med 2233rz+5870?(vet at 3d ikke fungerer med ati, men er ute etter at 120hz skal fungere.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste problemet jeg har hørt med Acer GD245hq er at den støyer svært mye. Jeg har ikke hørt det selv men har lest i diverse tråder på internett.  F.eks her:  http://forums.overcl....php?p=16670007  2233rz har jeg også lest at hadde et problem med 5870, men det var vel i begynnelsen? Trodde det var fikset i 10.5 driverne. 2233rz er også en førstegenerasjons 120 hz mens denne Acer skjermen er en annengenerasjon.  Ville kanskje heller sett på LG W2363D 120Hz, men denne kanskje har litt mer input lag? Hmmm, kanskje lurt å vente et par måneder siden dette fremdeles er såpass ferskt i markedet. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg gått for LG'en siden denne er på "annenplass" etter Acer sin (som støyer). Aller best er nok uansett Alienware sin men den er litt dyr.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Eller BenQ sin 120hz? nå har jeg ikke lest så mye om det.

 

Jeg skulle akkurat til å nevne denne. Ser ut som den kom inn på lager nå på et par nettbutikker.

 

BenQ 23,6" LED XL2410T

Ikke sett noen reviews, men denne virker som den mest lovende spill-skjermen noen sinne etter CRT. Time will show.

 

Les mer om den her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604&cks=ASS&assoc=20ACC316-0E63-43E2-9BBE-D2583A1CB52E

 

Kjøper den ikke uten å ha sett en review først som sammenligner denne med de andre 120 hz alternativene, f.eks:

Asus VG236HE

Kanskje den beste skjermen om det ikke hadde vært for den glossy reflekterende overflaten.

Acer GD245HQ

Skal visstnok være nokså støyende på 120 hz. Noen lurer på hvordan Acer kan ha sluppet denne skjermen slik.

 

LG W2363D

Virker som en bra skjerm til gaming, men ikke veldig imponerende på sortnivå? Praktisk talt ingen input lagg.

 

Alienware AW2310

Er man villig til å punge ut for denne blir man nok mer enn fornøyd.

Lenke til kommentar

Har selv både 2233RZ og GD245HQ, og de har begge vært en fornøyelse å bruke. At Acer sin "støyer" har jeg ingen kjennskap til - kjenner ikke til problemet whatsoever. Systemet mitt er vannkjølt, og det eneste jeg hører når maskinen idler og det er helt stille i rommet er pumpen og viftene fra radiator.

 

Eneste grunnen til at jeg byttet hovedskjerm fra 2233RZ til GD245HQ var oppløsningen. Begge skjermene er så og si identiske på bildekvalitet. Menyene på Samsungen er noe lettere å vende seg til, tok meg litt lengre tid med Acer sin meny. Etterhvert har jeg derimot blitt vandt til instillingsmulighetene i Acer sin, og det er ingen problemstilling lengre.

 

Basically; jeg er storfornøyd med Acer GD245HQ :thumbup:

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...