Gå til innhold

GT5 kommer 24. november (PS3)


Anbefalte innlegg

Logitech DFGT er et greit ratt til en relativt billig penge. Det er for øvrig også det offisielle Gran Turismorattet. De største ulempene med det er dårlige pedaler og at det ikke har ordentlige "paddle shifters". Eneste konkurrent i samme prisklasse er Thrustmaster F430, som har bedre pedaler og "paddle shifters" men kan bare vris 270 grader mot 900 på DFGT. Jeg kjøpte meg nytt ratt i høst og etter my om og men havnet jeg på F430, og er godt fornøyd med det. F430 er først og fremst laget for PC, men skal fungere godt på PS3. En annen ulempe med F430 er for øvrig at bare Pixmania selger det og de brukte nesten en måned på å sende meg mitt.

 

Det finnes også billigere ratt, men disse ligger langt bak i kvalitet og har ikke en gang skikkelig force feedback, noe som er et must.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G27 er et veldig bra ratt og har du 3000 kroner å bruke er det definitivt verdt det. Det finnes også noen veldig gode ratt fra Fanatec i samme prisklasse, men de er ikke tilgjengelige i Norge. Men for meg var det uaktuelt å bruke 3000 kroner på et ratt. Når du også får veldig gode ratt til under 1000-lappen var valget klart, og jeg regner med det er andre som tenker det samme som meg.

Lenke til kommentar

Jeg tror Theos poeng var at de fleste rattene man for kjøpt bare har offisiell støtte fo rPC og en konsoll. Logitech Driving Force, G25 og G27 fungerer dårlig på Xbox. Microsoftrattet (som for øvrig ikke produseres lenger) fungerer forståelig nok ikke på PS3. Fanatecrattene er heller ikke laget for PS3, og så videre. Hvis du kunne funnet et ratt til meg som funker på begge konsollene og på PC, så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar

Fanatecrattene er heller ikke laget for PS3, og så videre. Hvis du kunne funnet et ratt til meg som funker på begge konsollene og på PC, så hadde det vært flott.

Fanatec rattene funker ikke på ps3? Hvor har du det fra? PWTS funker på PC, 360 (med 360 symboler på knappene) og ps3 (med ps3 symboler på knappene). Og jeg tror samtlige andre fanatec ratt funker på ps3.

Lenke til kommentar

Det er vel heller at man forveksler det med Logitech rattene og deres probleme/manglende vilje med å få støtte for både 360 og PS3.

Personlig, etter påminnelsen om at de er fullstendig multiplattform, kunne jeg tenkt meg "Fanatec Porche GT3 RS V2 set"

 

Men så var det usikkerheten om det støtter 360 :hmm:.

Compatible with PC and all PlayStation®3 (NEW) games which support Force Feedback

Og kjenner jeg Fanatec rett er nok prisene spinnville.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...